Melding "complicatie past niet op schijf" bij Double Layer en Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

rupke8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Hallo,

Ik heb een probleempje en kom er alleen niet uit. Ook op de Chat had ik geen succes vandaar hier mijn vraag.

Ik heb een Double Layer schijfje (Philips). Ik brand al jaren zonder problemen met Nero express 6.
Ik heb nu een Double Layer schijfje van Philips. Capaciteit zou 8,5 Gb zijn maar Nero geeft aan dat dit schijfje een capaciteit van 8.152 Gb heeft en leeg is. Nero herkent dus de disk en geeft ook aan dat mijn Double Layer brander werkt. Ik wil nu data op het schijfje branden, maar krijg telkens de melding "Complicatie past niet op schijf". Ik ben nu zelfs met de hoeveelheid data gezakt tot 7,5 Gb maar nog steeds dezelfde melding. De streep die Nero zet waaraan je kunt zien of ik de hoeveelheid beschikbare ruimte je nog hebt haal ik dus bij lange na niet meer.

Mijn hardware werkt naar behoren en het branden van 4,7 schijfjes levert geen enkel probleem op.

Wat nu?

en je hebt nero wel verteld dat je dual layer schijfjes in de brander stopt.

m.a.w. je hebt de instelling wel gewijzigd van 4. naar 8.

ook in versie 6 ??

Bedankt voor jullie reactie's, maar ja, Nero 6 herkent double layer schijfjes. Daarom kan ik ook zien hoeveel ruimte er is op het schijfje. Ik heb twee Dvd branders in mijn computer.
1 ervan is een double layer. Nero geeft ook direct aan dat ik alleen op deze brander kan werken met double layer schijfjes. Daar moet ik het probleem volgens mij dus niet zoek, maar waar wel?

Ik heb de oplossing gevonden.

Helaas kon niemand me direct helpen maar na enig zoeken is het probleem opgelost. Waar het aan heeft gelegen is me onduidelijk.

Ik heb het gratis programma burn4free gedownload. En wat met Nero niet lukte kreeg dit programma direct voor elkaar.

Toch bedankt voor jullie reacties

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan