Melding dat de schijf vol is

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirst1102

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Hallo,

Ik krijg steeds meldingen dat mijn C- schijf vol is, echter er zou nog 224 gb vrij moeten zijn. Ik kan niets meer scannen, mijn virusscanner kan niet updaten en de pc speelt ook geen games meer. Iemand een tip? Heb al gedefragmenteerd en schijfopruiming gedaan. Als ik op de C schijf bij eigenschappen kijk heb ik nog 224 gb vrij. dis waar gaat het mis?

Ook als ik mijn externe schijf wil aanspreken krijg ik deze melding.

Alvast bedankt!

Groetjes Kirst

Ook de externe schijf? Probeer Windows te herstellen, als je Windows XP hebt. Ga dan naar Start Uitvoeren: type Sfc /scannow en druk op Enter (spatie tussen c en /)
Het is mogelijk dat gedurende de reparatie naar de originele Windows CD gevraagd wordt.

Hallo Allemaal,

Helaas is het probleem nog niet verholpen. Ik blijf meldingen krijgen dat mijn c schijf vol zit evenals de externe schijf.

De geboden oplossing helpt helaas niet, ik heb geen installatieschijf bij deze pc, dus dat wordt moeilijk.

Iemand nog een tip?

Heb je geen installatie CDRom van Windows? Kijk dan of je een map hebt die i386 heet. Dit zijn dan alle installatiebestanden als het goed is. Deze kun je aanspreken als daarom wordt gevraagd en hiermee kan je in principe Windows ook herinstalleren met de opdrachten cd c:\i386 en winnt. Aan herinstalleren zitten nog wat haken en ogen. Kijk eens of je die map ergens hebt. Leveranciers zetten die soms op de schijf bij een pre-installatie en gebruikers omdat het wel handig is. Het is niet verboden om een schijfje van jou besturingssysteem van iemand te lenen.

Ik heb natuurlijk ook liever dat iemand weet waarom al jou schijven vol zouden zijn. Dat hopen we dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan