Melding "Do you want to save changes yes or no".

Status
Niet open voor verdere reacties.

wegkwietboy

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2002
Als ik eerst een e-mail open en vervolgens een bijgevoegd attachment en ik sluit daarna de attachment af (bijv. *.doc, *.xls) en vervolgens de e-mail, dan krijg ik iedere keer de melding "Do you want to save changes yes or no". Ik heb echter geen enkele wijziging in het document en e-mail aangebracht. Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik werk met Windows NT sp 6, Outlook 98 en Office 97.

Je wijzigt altijd wel wat, bijvoorbeeld een datumveld o.i.d. gewoon negeren, kan geen kwaad.

Het gaat hier om een kleine, maar al erg oude bug in Outlook. Als je iets in de mail-inhoud of attachments aanklikt wordt in het programma de vlag 'wijzigingsactie' al opgezet. Zonder controle of er echt iets is veranderd.

Je kan rustig op ja of nee klikken, ik kies altijd voor nee want als ik niets heb gewijzigd wil ik ook geen wijzigingsdatum maken die afwijkt van het origineel. Maar als je 'ja' klikt is dat (de datum van laatste wijziging) het enige dat wordt gewijzigd.

Geplaatst door rmschoof
Het gaat hier om een kleine, maar al erg oude bug in Outlook. Als je iets in de mail-inhoud of attachments aanklikt wordt in het programma de vlag 'wijzigingsactie' al opgezet. Zonder controle of er echt iets is veranderd.

Je kan rustig op ja of nee klikken, ik kies altijd voor nee want als ik niets heb gewijzigd wil ik ook geen wijzigingsdatum maken die afwijkt van het origineel. Maar als je 'ja' klikt is dat (de datum van laatste wijziging) het enige dat wordt gewijzigd.

Staat dit probleem ook ergens op de Microsoft site vermeld. Dit probleem heerst namelijk bij mijn baas en ik moet hem hierover informeren. Ik Kom dan geloofwaardiger over als ik naar een ms site kan refereren.

Niet dat ik weet. Ik heb nog eens rond geneusd bij MS maar kan niets vinden.

Ik heb het probleem altijd als hinderlijk, maar ja het is MS, genegeerd. Stond indertijd ook iets over in een recensie aangaande Office 97, maar dat is zo lang geleden.

Wel vond ik het volgende voor je, een soortgelijk probleem maar dan in Word.

Na het citaat het webadres waar ik het vond.

Q: Whenever I open a document in Word to read it without making any changes, then try to close it, a dialogue box pops up and asks whether I want to save changes to the file before closing it. This is annoying when all I've done is looked at the document without changing a single character. How can I turn off the "save changes" idiot box?

A: I agree. Things that we don't think of as changing a document, such as simply moving the cursor in the document, are interpreted as changing the document. I'm afraid there's no way to turn off the dialogue. But I guess that's better than losing actual editing by closing a document without saving.

http://seattletimes.nwsource.com/html/personaltechnology/2001676084_ptmarsh30.html

Misschien dat je hier iets mee kunt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan