Hallo,
Ik heb een bestand gemaakt waarmee de voorraad geïnventariseerd wordt. Dit bestand bestaat uit 5 tabbladen. In het tabblad in de bijlage worden de artikelnummers per locatie ingescand. Nu heb ik geprobeerd om een melding weer te geven wanneer een artikelnummer voor de 2e keer gescand wordt. Dit mag namelijk niet gebeuren omdat de systeemvoorraad dan wordt verdubbeld. Ik weet dat het ook met voorwaardelijke opmaak kan, maar ik heb toch liever dat er een melding verschijnt. Ik heb op internet een aantal codes gevonden, echter ik heb vooralsnog te weinig kennis om de code werkend te krijgen. Zou iemand mij hierbij willen helpen?
Alvast bedankt!
De code die ik tot nu toe heb. De range waarin gezocht moet worden wordt met deze code geselecteerd, maar volgens mij is dat niet noodzakelijk.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rge As Excel.Range
Dim rgeFind As Excel.Range
Dim varValue As Variant
Worksheets("Scanlijst").UsedRange.Columns(2).Select
For Each rge In ActiveWindow.RangeSelection
For Each rgeFind In ActiveWindow.RangeSelection
If rgeFind.Address <> rge.Address Then
If rgeFind.Value = varValue Then
MsgBox "Dit artikel is reeds gescand: " _
& c.Address(RowAbsolute:=False, columnAbsolute:=False)
Range(c.Address).Activate
Else
............................??
End If
End If
Next
Next
End Sub
Ik heb een bestand gemaakt waarmee de voorraad geïnventariseerd wordt. Dit bestand bestaat uit 5 tabbladen. In het tabblad in de bijlage worden de artikelnummers per locatie ingescand. Nu heb ik geprobeerd om een melding weer te geven wanneer een artikelnummer voor de 2e keer gescand wordt. Dit mag namelijk niet gebeuren omdat de systeemvoorraad dan wordt verdubbeld. Ik weet dat het ook met voorwaardelijke opmaak kan, maar ik heb toch liever dat er een melding verschijnt. Ik heb op internet een aantal codes gevonden, echter ik heb vooralsnog te weinig kennis om de code werkend te krijgen. Zou iemand mij hierbij willen helpen?
Alvast bedankt!
De code die ik tot nu toe heb. De range waarin gezocht moet worden wordt met deze code geselecteerd, maar volgens mij is dat niet noodzakelijk.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rge As Excel.Range
Dim rgeFind As Excel.Range
Dim varValue As Variant
Worksheets("Scanlijst").UsedRange.Columns(2).Select
For Each rge In ActiveWindow.RangeSelection
For Each rgeFind In ActiveWindow.RangeSelection
If rgeFind.Address <> rge.Address Then
If rgeFind.Value = varValue Then
MsgBox "Dit artikel is reeds gescand: " _
& c.Address(RowAbsolute:=False, columnAbsolute:=False)
Range(c.Address).Activate
Else
............................??
End If
End If
Next
Next
End Sub