Melding einde filecopy

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo,

Ik heb een programma waarin op een gegeven moment vanuit een listbox veel bestanden of mappen naar een andere locatie worden gekopieerd.

Bijvoorbeeld 10 bestanden in een listbox die dan automatisch wordt afgewerkt in een lus.

Ik wil dan graag een melding dat het kopiëren is beëindigd. Het is nu zo dat ik een msgbox heb geplaatst na de laatste item in de listbox. Maar als die melding doorgaat is het systeem nog volop aan het kopieren. Nou heb ik wel eens iets gelezen met hasexited van een process of iets dergelijks. Ik heb overal gezocht maar kon het niet vinden.
Process.GetCurrentProcess.HasExited is wat ik bedoel maar weet niet hoe ik dit kan inbouwen

Vriendelijke groet

Hallo,

Ik weet niet zeker of je bij het kopieren van bestanden wel een apart proces gebruikt. Misschien dat dat ook afhangt van de manier van kopiëren.

Een klein voorbeeldje:
[CPP] Dim Processen() As Process = Process.GetProcesses
Dim CopyProcess As New Process
For i As Integer = 0 To Processen.Count - 1 Step 1
If Processen(i).ProcessName = "Copy" Then
CopyProcess = Processen(i)
End If
Next

While Not CopyProcess.HasExited
End While

MsgBox("Eind")[/CPP]

Hierbij wordt er gewacht op het proces wat de naam "Copy" heeft. Het zal ongetwijfeld een andere naam hebben, dus dat zou je dan nog moeten uitzoeken. Ik heb de code zelf ook niet geprobeerd, dus het zou kunnen dat er een (of meer) foutjes in zitten.

Succes! :thumb:
MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan