• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding excel naar Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

nixs74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Beste allemaal,

Heb een vraag die wat lastig te stellen is maar ik ga het proberen duidelijk te maken en hoop op een tip of antwoord waar ik verder mee kan.

In een Excell sheet staat een vervaldatum voor een klant.
Als deze datum gepasseerd is dan zou ik een melding van Outlook willen ontvangen (mogelijk met link naar sheet)
Ervoor zou een ja/nee keuze mogelijk moeten worden waarbij, bij ja, er niets gebeurt en bij nee de melding naar Outlook gaat. Dit mogelijk door het zetten van een vinkje oid.

Ik hoop een duidelijke vraag te hebben gesteld :confused: en ben zeer benieuwd of iemand hier iets mee kan

Groet
Nick

nixs74, Dat sturen van die mail vanuit Excel is tegenwoordig niet zo'n probleem meer. Maar dan de 'gebeurtenis' waarmee gecontroleerd wordt of die datum verlopen is... DAT is wel een probleem. Ik gok dat je voor alle klanten eigen bestand(en) hebt. Als zo'n bestand gesloten is, gebeurt er dus óók niets! Pas bij het openen van het bestand zou je VBA kunnen laten checken of de datum is verlopen. Maar ja, dan kan je het ook zelf bekijken en is die mail overbodig.
Als ik er met m'n gedachten helemaal naast zit, moet je dat maar melden. En daarbij dan uitgebreid uitleggen hoe het wel is.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan