Melding: Failed to save all the components for file \system32\00001dc0.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik wou mijn laptop opstarten en nu krijg ik de volgende meldingen in beeld:

"Failed to save all the components for file \system32\00001dc0. File corrupt or unreadable."

Nu zie ik dat alle bestanden van mijn C en E drive weg zijn, dus ik kan nu helemaal niks meer. Ook geeft de computer de volgende meldingen aan:

- RAM memory reliability extremely low
- Windows OS cant detect a free hard drive space- hard drive error
- Hard drive critical error
- Harddrive clusters partly damaged

Er komt ook een soort scan menutje in beeld en als die uitgescant is dan vraagt die of ik een betaling wil doen van 80 dollar. Klopt dit wel? Is er echt iets mis met mijn computer of is dit een soort virus?

Groetjes,

Danielle

Laatst bewerkt:
Hoi,
je bent idd het slachtoffer v.e. zeer vervelend virus. Kijk eerst eens oj je je laptop nog in de veilige modus kunt starten (meestal F8 trommelen tijdens de boot). Laat eerst maar ff weten of dat lukt. Download via een andere pc HirensBootCd, brand de iso met het bijgeleverde programma op cd, zorg dat je laptop van je leesstation opstart (meestal een functietoets (F10,F11,F8) dat is bij ieder merk verschillend en kijk wat je met alle hulpprogramma's die op die cd aanwezig zijn kunt doen.
Je kunt sowieso al je belangrijke bestanden backuppen naar een ander schijf o.i.d.
In het ergste geval kun je je laptop terugzetten naar fabrieksinstellingen mochten diverse reddingsacties niet lukken. Heb je een Win XP installatie cd? Geef merk/type van je laptop door dan kunnen we sneller helpen.
Bootable Rescue Disk van Kaspersky. Die zou ik als eerste proberen.
De ISO kun je branden met ImgBurn (gratis).

Laatst bewerkt:
Hoi,

Oh oke dus toch een virus. Ik kan de laptop nof wel gewoon starten in de veiligemodus. Ik krijg dan niet al die foutmeldingen, maar ik kan niet bij de bestanden en er staat ook geen programma's meer op.

Ik zal de gegevens even downloaden die je aangegeven hebt. Hopelijk kan ik daarmee eerst de bestande mee backuppen.

Ik heb nog wel de windwosinstallatie cd. Kan ik daar ook nog wat mee doen?

Het is een Acer laptop (aspire 7535)

Groetjes,

Danielle

Hoi,
voorlopig zou ik eerst de Kaspersky Rescue Disk proberen voor dat we evt. zwaardere middelen moeten inzetten.

Hoi,
Weet je ook hoe ik de bestanden kan kopiëren via Kaspersky Rescue Disk?
Ik kan de bestanden wel zien, maar kan ze bijvoorbeeld niet naar een USB kopieren.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Groetjes, Danielle

Hoi,

Ik heb de bestanden binnen en op mijn vaste computer gezet. Ik denk dat ik het niet helemaal juist heb gedaan maar ik heb de bestanden weer :D.

Ik heb windows er nog een keer op geinstalleerd en zo via Kaspersky de bestanden naar de nieuwe windowsomgeving gekopieerd.

Zo kon ik hier de bestanden weg halen.

Ik ga nu toch maar alles formateren en windows even opnieuw op de laptop zetten. Dan weet ik zeker dat de virus er ook af is.

Nog bedankt voor alle hulp.

groetjes,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan