melding: game application is gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb een probleem wat maar niet op te lossen lijkt….

De game “Cars2” crasht zodra ik het probeer te starten, waarna er een windows-melding verschijnt “de game-application is gestopt”, zonder nadere toelichting.
Dit verschijnsel is iets van de laatste tijd want voorheen werkte het wel. Ik kan echter niet achterhalen wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Systeem: Core2DuoT6600, 8GB RAM, SSD, Windows7(64bit), AtiRadeonHD4500
Game is netjes geïnstalleerd in de standaard installatiefolder, en draait mbv Deamon Tools vanaf een virtuele schijf. (niet dat dit een verschil maakt, met een “echte” schijf gebeurt hetzelfde)

Ik heb even gedacht dat misschien mijn antivirus of firewall (Avira Internet Security Suite) misschien het probleem zouden zijn, maar uitschakelen hiervan maakt geen verschil, installeren van de nieuwste (of juist oudere) video-drivers helpt ook niet.

Wat veroorzaakt dit probleem???

:confused: Die questie heb ik al eens meegemaakt, en ik herinner me dat ik nadat ik mijn NVidia heb geüpdatet plus ook via GeForce Experience game optimaliseert dat ging alles als een schaats op ijs vloeiend en zonder problemen :D

Ja, maar dat heb ik dus al geprobeerd. Het ligt niet aan de video-drivers. Ik heb diverse versies (oud en nieuw) getest, met hetzelfde resultaat.

Ben bijna zeker dat die helemaal niets met antivirus te maken heeft, jij bent van jouw kant wel zeker dat jouw video-kaart game draaien kan ? of tijdens installatie niet wat mis gegaan is ?

Hier kan je eventueel en voor zekerheid controleren of je wel of niet met je video-kaart game draaien kan --> http://www.systemrequirementslab.com/cyri dan ben je voor 100% zeker
en mocht wel zo zijn dat je draaien kan, .....:( dan is inderdaad iets anders aan de hand ...:confused:

Laatst bewerkt:
Ja, ik ben er absoluut zeker van dat die video-kaart het spel draaien kan. Het is al een wat ouder spelletje, dat tot voor kort altijd gewoon gewerkt heeft. Ik kan alleen niet achterhalen wat er gebeurd zou kunnen zijn waarom het nu niet meer werkt.
http://www.disney.nl/videogames/cars2.jsp

Ik heb overigens een tijdje geleden het hele systeem opnieuw geinstalleerd (clean install). Vóór die tijd werkte het spel ook al niet meer. Ik had gehoopt dat het na die nieuwe installatie misschien weer zou werken, maar helaas... ik heb nu een teleurgesteld jongetje in huis, dat graag het spel weer zou spelen:confused:

:( Op dit moment ik weet echt niet wat je zal moeten doen, het enigste wat ik bedenken ( op dit moment ! ) kan, is game voorzichtig en grondig verwijderen en vervolgens her-installeren ? zal niet misschien kunnen helpen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan