Melding "geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd"

Status
Niet open voor verdere reacties.

stolkfam

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2014
Goedemiddag,

Sinds kort komt er opeens geen geluid meer uit mijn laptop. De schuif voor de volumeregeling bij het symbooltje "luidspreker"in de taakbalk werkt niet meer. In plaats daarvan is een rood kruis zichtbaar + de melding "geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd." Ik gebruik geen externe speakers. Of dit iets met een interne geluidskaart te maken heeft weet ik niet. Ik heb geen enkel verstand van computertechniek.
Kan iemand misschien vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen ?
Laptop MSI type MS-16Y1
Besturing Windows 7 64 bits

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Klik is met de rechtermuisknop op deze computer en dan op eigenschappen en dan op apparaatbeheer staat daar een vraagteken of een rood kruis?

Dank voor de vlotte reactie.
Onder apparaatbeheer staat geen vraagteken of rood kruis. IK zie ook geen andere bijzonderheden of meldingen.

Staat er in Apparaatbeheer wel een apparaat (of meerdere apparaten) onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes"
En zo ja, welk apparaat/apparaten is dat dan?

Tijs.

Onder het item Besturing voor geluid, video en spelletjes worden genoemd
- Conexant SmartAudo HD
- Intel(R) Display Audio

Hopelijk zegt dat u iets ?

Hoi,

Geen programma met betrekking met het geluid geïnstalleerd?

Hallo,

Ik weet niet precies hoe ik uw vraag moet interpreteren.
Zelf heb ik in elk geval geen programma m.b.t. geluid geïnstalleerd.

Sorry, dat ik wat laat reageer. Er kwam onverwacht een automatische update van Windows tussendoor en dat vraagt altijd wat tijd. Ik meld dit ook even omdat ik een dag of tien hiermede moeilijkheden heb gehad. Het installeren ging zonder problemen, maar het configureren kwam steeds niet verder dan zo'n 30 %. Knap vervelend, want de update werd iedere keer opnieuw aangeboden. Ik heb toen op internet gezocht en vond daar o.a een mededeling van iemand die hetzelfde probleem had gehad en die aangaf dat het mogelijk door malware kwam. Na het draaien van een programma tegen malware was zijn probleem verholpen. Ik heb dat toen ook gedaan en de updates werden daarna vlekkeloos geïnstalleerd. Ook zo juist weer.
Wel is het zo dat ik enkele dagen later (ik gebruik het geluid op de pc weinig) merkte dat er een storing was met de audio. Of dit iets te maken heeft met het draaien van de anti-malware software weet ik niet Lijkt me niet.

Hoi,

Nee lijkt me ook niet, wat ik zou proberen is het notebook naar een eerder herstelppunt te zetten dit kan via configuratiescherm-herstel en dan naar een datum toen je nog geluid had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan