Melding geven na selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ameliusvtwil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Hallo,

Ik moet voor een jeugdhonk een soort van leden database gaan maken met een mogelijkheid tot zwarte lijst.
Dit wil ik doen door middel van een selctie vakje.
de kolom heet dan zwarte lijst? en dan een selectie vakje voor ja/nee. deze staat standaard op nee.
Maar wordt er iemand uit het jeugdhonk gezet dan komt hij op de zwarte lijst.

Wij maken pasjes met een streepjes code en als dan iemand wordt gescant die op de zwarte lijst staat dan moet er een melding komen.

en is het mogelijk om pasjes te scannen en dan diegene die gescant is op het beeld te krijgen. zodat gecontroleert kan worden of het pasje wel is van diegene die hem laat zien.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?
Mail het maar en eventueel kan ik mijn mobiele nummer geven als dat makkelijker is.

Hoe scan je de pasjes? Is er al een koppeling zodat dit in de database zichtbaar is?

De truc zit em erin dat je een event moet vinden dat afgaat bij het scannen van een pasje. Als je dat hebt is de rest kinderspel.

Grtz,

Ik heb een datalogic gryphon d100 barcode scanner en die zou moeten werken. maar weet niet zo 1 2 3 hoe ik die moet testen. en dat event vinden in nie makkelijk. Ik had al zitten zoeken in VB maar kon ik ook zo gauw niets vinden.

Wordt deze barcode reader tussen toetsenbord en PC (via een Key Wedge) aangesloten? Zo ja, dan is het heel eenvoudig.

1. Plaats de focus op het veld waar je de data in wilt hebben.
2. Lees de barcode in met de scanner.
3. Laat via het OnChange Event van de control de info van de persoon uit de database opspeuren.

Als ie aangesloten wordt via de COM poort wordt het iets lastiger. Dan moet je de poort gaan uitlezen en kijken of er data binnenkomt etc.

Ik zag dat de D100 via een Keyboard Wedge wordt aangesloten, dat moet dus niet al te ingewikkeld worden.

Grtz,

De mijne zit niet tussen het toetsenbord.
De mijne zit op usb. Ik had hem eerst inderdaad op ps2 maar, de laptop waar hij op moet heeft geen ps2 poort. ik had hem toen geprobeerd op mijn eigen pc en als ik dan wat scande en ik had bijvoorbeeld word geopend dan kwam die barcode in cijfers op het scherm. nu met usb doet hij dat niet.
Ik heb verder zelf nog nooit met zo'n ding gewerkt dus het is voor mijn wel een beetje een uitdaging.

Misschien dat jij iets weet.
Ik ben trouwens geen expert in access hoor. een database aanmaken gaat nog wel. en een formulier der bij ook. maar echte details eruit halen, zover ben ik nog niet. en ze bieden op internet wel van die dure ledenadministratie pakketten aan, maar volgens mij moet het gewoon kunnen met access.

Dan denk ik dat je eerst eens moet gaan stoeien met het aan de praat krijgen van de scanner. Wellicht dat je hiervoor drivers moet installeren?

USB kan ook worden gebruikt voor toetsenborden, dus zal het uiteindelijk ook als een input device herkend worden onder windows. Als je dat voor elkaar hebt moet de rest op te lossen zijn.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan