Melding internetverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter PTRCK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PTRCK

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Wanneer ik mijn computer opstart krijg ik een scherminfo zoals in bijlage.
Ik sluit dan het scherm, waarna het opnieuw verschijnt.
Pas wanneer ik na de tweede keer het scherm sluit blijft het achterwege.
Er is zonder probleem een verbinding met het internet.
Hoe vermijd ik dat de scherminfo verschijnt?
Bedankt!

Bijlagen

• Infoscherm.jpg
    Infoscherm.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 121
Draai AutoRuns, en kijk (desnoods zoeken met Ctrl-F) naar zaken waar het woord ras in voorkomt.
Zou bijv. rasdial kunnen zijn.
Vink het uit, herstart je pc, en kijk of het probleem wegblijft. Krijg je hierdoor andere problemen vink het dan weer aan, en zoek verder.

Tijs.

Het uitvinken lukt niet! Zie bijlage! Wat nu?

Bijlagen

• Scherminfo.jpg
    Scherminfo.jpg
    94 KB · Weergaven: 80
Doe het even zo: Sla AutoRuns even op op je bureablad, rechtsklik erop, en kies voor Als Administrator uitvoeren.

Dat wat je in de bijlage van je posting uit lijkt te willen zetten is niet geschikt om uitgezet te worden.
Beter dat je niet in het tabblad Everything zoekt, maar alleen in de 2 tabbladen Logon en Scheduled Tasks, want je wilde blijkbaar een service uitschakelen, en dat is niet de bedoeling.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,
Het uitvinken is gelukt, maar het probleem is niet verholpen!
Stuur ik enkele 'schermpjes' door vertrekkend uit het schermpje in bijlage.
Misschien moet er in een of ander scherm een instelling gewijzigd worden?

Bijlagen

• Scherm1.jpg
    Scherm1.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 77
Vertel even welke ingang je hebt uitgevinkt (naam van de executable). Omdat het uitvinken blijkbaar de oplossing niet biedt, vink het ook weer aan.

Verder kan het zijn dat het hier een reeds gedefinieerde inbel-/VPN verbinding betreft. Denk hierbij aan Hamachi of een verbinding naar het netwerk van je werkgever. Evt. kan het ook malware zijn. Kijk wat welke netwerkkaarten/netwerkverbindingen je ziet bij: [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Kijk of zoiets is gedefiniëerd, en verwijder die danwel kijk of je daarvan het starten bij je aanmelden kunt uitschakelen.

Tijs.

Dag Tijs,

Bij de uitgangen was er geen enkel bestand dat met 'ras' begon in de mappen Logon en Scheduled Tasks. Wanneer ik in de zoekmachine 'ras' typte en liet zoeken in 'Logon' vond hij niets in Scheduled Tasks ging hij naar 'een dll-bestand'.
In bijlage de netwerkverbindingen.
Noot: Mijn laptop maakt gebruik van een gewone breedbandverbinding via een kabel, dus niet draadloos.
Dank bij voorbaat!

Bijlagen

• Netwerkverbindingen.jpg
    Netwerkverbindingen.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 86
Je ziet een "Breedbandverbinding" over PPPoE. Nu ben ik niet 100% op de hoogte van hoe Vista met dit soort dingen omgaat, maar in principe is dit een uitbelverbinding ("PPP over Ethernet").

Je ziet ook dat het apparaat op "Verbinding verbroken" staat, m.i. omdat je 'm niet gebruikt omdat je de vraag die je krijgt bij aanmelden ("Welke ethernet-verbinding moet gebruikt worden om die PPPoE verbinding over te maken") verder negeert/wegklikt.

Ik neem aan dat je (zelf of van je provider) een bedrade of draadloze router gebruikt. Je pc hoeft dus zelf niet 'uit te bellen' (=geen PPPoE verbinding op te zetten), want dat doet de router al voor je.

Kijk eens in ncpa.cpl wat er gebeurt als je die Breedbandverbinding weghaalt ('verwijderd') of uitschakelt, beiden zouden bereikbaar moeten zijn met erop rechtsklikken. Liefst alleen uitschakelen.

Kijk voor enige achtergrond-informatie hier

Succes,

Tijs.

Hoi !

Als je eenvoudig je inbelmodem uitschakelt in apparaatbeheer is het probleem ook opgelost.......

Greetz,

Harry.

Hé Tijs en Harry,
Het is me nog steeds niet gelukt!
In bijlage nog enkele andere infoschermen die jullie kunnen gebruiken om mij misschien te helpen.

Harry,
In het tweede scherm zie je de knop 'Uitschakelen'. Bedoel je die knop?
Schakel ik dan de verbinding met het internet niet uit?

Bedankt!

Bijlagen

• Infoschermen.jpg
    Infoschermen.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 89
Je kunt die breedbandverbinding verwijderen (eerste schermpje uit je bijlage), en ook instellen: Nooit een verbinding kiezen.

Per slot heb je al verbinding via je bedrade netwerkkaart.

Lijkt mij dat dat genoeg is om je melding definitief te verhelpen.

Tijs.

Hoi !

Oplossing van @tijs is een mopgelijkheid, zioals gezegd: het apparaat verwijderen in apparaatbeheer lost je probleem ook op.

Rechtsklikken Deze Computer - hardware - apparaatbeheer.

Greetz,

Harry.

Beste Tijs en Harry,
't Is mij gelukt!
Ik ben eindelijk van dat vervelende schermpje verlost!
Hartelijk dank voor jullie hulp!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan