Melding kan bestand niet bijwerken bij Memo veld Access (probleem bij opslaan)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Sinds kort krijg ik een vervelende melding bij het wijzigen van een memo veld in een Access Formulier.
Helaas vannacht nog geen oplossing kunnen vinden.
Uitleg:

1: Genereren Nieuw ID in Access formulier (formulier bevat Memovelden)
2: In het memoveld (in frontend formulier) wordt bij klikken op 'Nieuw(Button)" en daarna obv taalkeuze (met Knop) een tekstwaarde opgehaald in de backend database (memoveld). Tekstwaarde bevat vetgedrukte tekens, schuine tekens etc.
Tekstwaarde wordt geladen in memoveld frontend.
3: Vanuit frontend formulier wordt rapport (mbv button) gegenereerd, vanuit rapport weer pdf.
4: Als ik in het rapport/pdf zie dat tekst in het memoveld niet naar wens is, wil ik deze aanpassen in het memoveld in formulier om zo weer een nieuw rapport te kunnen genereren etc.
5: Bij opnieuw wijzigen van het memoveld (bijvoorbeeld wissen/deleten vetgedrukte tekens) krijg ik "Na klikken op knop Opslaan" de volgende foutmelding:
Melding vergrendeling record.png

Het vervelende is dat dezelfde actie/gebeurtenis niet geldt bij alle memovelden in het formulier (met dezelfde tekengrootte) maar deze specifiek.
Heb gekeken naar de eigenschappen van memoveld in front en backend (beide tekst met opmaak) en eigenschappen zijn ook hetzelfde als de andere memovelden in de database die wel werken...

De melding kan verholpen worden door te klikken na correctie memoveld op "ongedaan maken" waarna het record weer kan worden opgeslagen en correctie dus niet wordt doorgevoerd; wat wel de wens is.

Iemand een idee wat er mis gaat bij het opslaan na handmatig wijzigen van memoveld in frontendformulier? (bestand wordt niet op andere pc gebruikt)...of in andere sessie (behalve dan de backend), ook gekeken naar recordvergrendeling..is het niet.
Bvd

Lukte maar niet het probleem te traceren, uiteindelijk vervangen door een wel werkend memoveld..gelukkig nu weer werkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan