melding: kan geen verbinding maken windows server

Status
Niet open voor verdere reacties.

lea6

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
25
Hoi,

sinds enkele weken heb ik opstartproblemen. Gelijk na opstarten krijg ik de melding dat er geen verbinding met de windowsserver gemaakt kan worden, waardoor sommige gebruikers geen acties uit kunnen voeren. (zoiets, melding verdwijnt na enkele seconden weer)
Als ik vervolgens iets wil doen bijv internet opstarten (chrome), krijg ik de melding dat de service de start of stuuropdracht niet goed ontvangen heeft. En kan ik niets meer.

Vanmorgen startte hij wel gewoon op zonder die melding dus kon ik eindelijk weer een scan uitvoeren meer er zijn geen bedreigingen gevonden. (windows defender en malwarebytes anti-malware).

Wie is hier bekend mee en kan en wil mij helpen?

Ik had overigens al even gegoogled of dit vaker voorkomt, en de optie teruggaan naar een vorig herstelpunt is geen optie. Ik heb na de update naar windows 10 geen herstelpunt gemaakt....
 
Kan je wat meer vertellen of het netwerk? Gaat het om een zakelijke omgeving? Wat voor server? Hoeveel gebruikers? ect.?
 
Je hebt het over Windowservers en meerdere gebruikers. Ik ben de draad even kwijt. Zou je de exact foutmelding kunnen achterhalen?
 
nee dat kan niet. Het is een laptop die alleen door mij thuis gebruikt wordt. Met opstarten verschijnt die melding. misschien is de melding i.p.v gebruikers-gebruiker.
 
Graag in de eventviewer van Windows nagaan of je de foutmelding boven water kan krijgen.
Deze kan je vinden in het configuratiescherm.
 
Ik zit nu in de logboeken 1 van de dingen die daar gemeld wordt:
DCOM heeft de foutmelding 1053 gekregen bij het starten van de ShellHWDetection-service met de argumenten Niet beschikbaar om de server
{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC} te starten.
En deze:
De Group Policy Client-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
eventviewer kan ik niet vinden. Maar ik moet nu weg. Zit ik in de goede plek te zoeken?
 
Duidelijk. Graag het volgende doen;

Start > Intypen CMD > In het zwarte venster > SFC /scannow > Enter.
 
dan krijg ik de volgende melding: 'you most be an administrator running a console session in order to use the sfc utility'
 
scan uitgevoerd. verification 100% complete

er zijn corrupt files. die staan in een log. Log gevonden. Hoe kan ik die hier plaatsen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PlaatjeBijvoegen.jpg
txt bstandje als bijlage in je volgend bericht (voeg afbeelding toe in je werkbalk)
Sla je txt-bestand op (buroblad b.v.) enz.
 
Laatst bewerkt:
krijg alleen de melding uploaden mislukt. Zowel als afbeelding geprobeerd als bij de geavanceerde opties.
 
Probeer het volgende: zet het document of bestand in een map en probeer het nog eens.
 
De gegeven link werkt niet.
lea6 zei:
eventviewer kan ik niet vinden
Eventviewer zijn de logboeken.
Probeer het volgende: Ga naar systeem>instellingen voor externe verbindingen en vink aan: Geen verbindingen met deze computer toestaan.
Laat weten of dat lukt.
Welke versie van Win 10 heb je? Pro?
 
Laatst bewerkt:
die heb ik nu uitgeschakeld.
ik gebruik windows 10 home.

Overigens kan ik ook geen defragmentatie doen. Task scheduler werkt niet. weet niet of dat relevant is.
 
Overigens kan ik ook geen defragmentatie doen. Task scheduler werkt niet. weet niet of dat relevant is.
Het lijkt erop dat je nergens rechten voor hebt, kun je b.v. wel een systeemherstelpunt maken?
Je hebt die externe toegang tot de pc nu uitgeschakeld maar je geeft niet aan of het geholpen heeft.
Je hebt, schat ik zo in, geen account met administratorrechten of beheerrechten?
Het kan zomaar zijn dat je een virus of anderszins hebt opgelopen, welke antivirussoftware heb je?
 
vooralsnog lijkt het probleem verholpen te zijn.

herstelpunt kan ik wel maken. Ik weet zo niet welke rechten ik aan dit accaunt heb zitten. Waar kan ik dat zien?

gebruik momenteel alleen windows defender. en malwarebytes anti malware.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan