melding kaspersky over powercinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

heleen1983

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Hallo mensen,

Sinds enkele dagen geeft Kaspersky 9.0.0.463 de volgende melding:

4-10-2009 11:31:59 Gevonden: PDM.Keylogger kernel mode memory patch CyberLink PowerCinema Resident Program

Ik heb al geprobeerd om Powercinema te verwijderen, maar dit lukt niet, ik krijg dan de melding dat het programma in gebruik is.
Is de bovenstaande melding gevaarlijkt, en welke acties moet ik verder ondernemen.

Groeten,
Heleen

Sorry hoor, ik heb gewoon legale versie.
Als ik bij meer gegevens van kaspersky kijk staat er:

LEGALE software die door criminelen kan worden gebruikt om uw computer of persoonlijke gegevens te beschadigen...

DUS... gewoon een legale versie!

Ik gebruik powercinema ook nooit, heb nooit een melding gekregen, maar sinds ik vorige week kaspersy heb geupgraded naar de nieuwste versie wel.

Er staat toch duidelijk

software die door criminelen kan worden gebruikt om uw computer of persoonlijke gegevens te beschadigen

Als jij mij kan uitleggen hoe ik een printscreen maak, kan ik je aantonen dat er bij mij LEGALE staat...

Een key logger is legaal, echter zoals Kaspersky ook al aangeeft, kan het voor minder legale dingen gebruikt worden.

Oké
Moet ik verder nog actie ondernemen dan.
Want vind het wel raar, dat ik nu ineens die melding krijg, terwijl ik die voorheen nooit kreeg.

hey
Maleware heb ik al laten lopen.
Daarmee vind de computer niets.

Adware heb ik ook al laten lopen, daarmee ook niets
Windows defender geeft ook geen melding.

Misschien wel even belangrijk om aan te geven, die melding van kaspersky kwam niet tijdens een virusscan, maar toe ik de computer aanzette, dus tijdens de proactieve scan/bescherming volgens mij.

Hallo

enige dagen geleden heb ik hier een vraag geplaats over een keylogger.
Helaas is mijn vraag nog niet opgelost.

Ik heb dus een melding gekregen, als een soort popup ( rechts onder vanuit de taakbalk). Deze melding kwam van kaspersky.
Ik heb daarna een gewone snelle scan van kaspersky laten lopen, deze vond niets, ik heb daarna ook MBAM en Adware laten lopen, deze vonnden ook niets.

Mijn vraag is nu: is er echt wat ergs gevonden( die keylogger schijnt nogal gevaarlijk te zijn) of is dit een waarschuwing dat er wel eens iets aan de hand zou kunnen zijn.
Hoe moet ik de keylogger verwijderen?

Mijn volgende vraag is: hoe update ik Powercinema ( ik krijg de melding dat die keylogger in dit programma zit) of hoe verwijder ik dit programma, dit lukt niet via de map, hij geeft dan aan dat niet alles verwijderd kan worden omdat het programma op dit moment gebruikt wordt( terwijl ik dit porgramma nooit gebruik)

Groeten Heleen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan