Melding maar wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Goededag allemaal,

Ik heb een notebook gekregen maar vond altijd al dat het lang duurt voordat hij weg is met het HP logo nu blijkt dus dat hij eerst steeds een fout aan geeft.

Zogauw ik dus de laptop opstart druk ik op esc zodat het Quick logo weg gaat en zie dan dat hij alle hardware aan het laden is. Maar na het laden geeft hij 10 seconden deze fout aan:

Save to disk not found
Save to disk feature is disable
Run phdisk for information
File: create new partition consul manual
Hit any key to exit.

Weet iemand wat ik hiermee moet doen?

Het is een Hp omnibook900

Groetjes, Pim

Jammer genoeg vertel je er niet bij welk besturingssysteem je draait. De boodschap die je krijgt is vanuit de BIOS en heeft te maken met de Slaapstand (Hybernate). Het programma phdisk.exe legt bij oudere Windows-versies een aparte partitie of een gereserveerd bestand aan waarop de geheugendump van de Slaapstand kan plaatsvinden. Ook zou de ACPI (geavanceerd energiebeheer) pas goed functioneren na het reserveren van een partitie of gereserveerd bestand. Overigens heeft deze BIOS-melding geen nadelige gevolgen voor het functioneren van je systeem.
Kun je Phdisk.exe uitvoeren?

Voor aanvullende informatie de HP-Support-site.

Okay, dan klopt mijn verhaal. Ik weet niet of je bij het programma phdisk.exe kunt komen vanuit de BIOS, of dat het ergens op je harde schijf te vinden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan