• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding na 15 min of autom. sluiten van excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hoi,

Op mijn werk heb ik een bestand waar diverse personen van diverse afdelingen gegevens moeten invullen.
Als het bestand door persoon A geopend is, kan persoon B, er niets aan toevoegen.
Ik heb al een opstartbox gemaakt, met het verzoek om het bestand niet lang open te laten staan. Helaas, is men dat na 10 min alweer vergeten.(Herkenbaar?:confused:)

Hoe kan ik nu een msg box na bv. 15 min. laten verschijnen, of nog beter, het bestand na bv. 20 min. automatsch laten opslaan, en sluiten?

Albatros

Is dat wel praktisch? Zit je net in een bestand te werken wordt je eruit gegooid omdat je 20 minuten om zijn! Je zou ervoor kunnen kiezen het bestand te delen (onder <Extra>,<Beveiliging>, zie ook de help-functie). Dan kunnen er meerdere mensen tegelijk in het bestand werken. Daarbij is het wel van belang dat die verschillende onafhankelijk van elkaar het bstand kunnen bewerken (dus de een moet geen informatie toevoegen of verwijderen die de ander nodig heeft alvorens hij/zij zijn bewerkingen kan uitvoeren).

Groeten,

M.

In aansluiting op de vorige poster: Als het Excel bestand gedeeld wordt gebruikt, en men drukt regelmatig op Ctrl-S (of klikt op het floppy-symbool) dan wordt voor iedereen het bestand bijgewerkt die er op dat moment mee bezig is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan