Melding NAV

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Hallo allemaal,

Ik krijg tegenwoordig elke keer als ik mijn computer opstart een waarschuwing van Norton dat mijn Antivirus uit zou staan.
Hij gaat dan verder met opstarten en hij blijkt helemaal niet uit te staan. Ik krijg ook keurig het icoontje rechts onder in beeld.
Als ik Norton Internet Security open, lijkt ook alles goed te zijn.
Ook staat de Windows Firewall uitgeschakeld.

Dus wat kan er aan de hand zijn?

Groetjes, Karin

Wat zegt de melding precies of heb je mischien een screenshotje? Staat er ook een LU nummer voor?

Ik zou even met dit test virusje proberen of je virusscanner wel degelijk aanstaat.
download van http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm
Als je virus scanner dit bestandje dedecteerd kan je gerust windows security center zeggen dat hij niet meer moet controleren of je antivirus werkt.

Als ik al op "downloaden" klik, krijg ik gelijk al de melding van Norton dat hij een virus met hoog risico gevonden heeft en dat het automatisch verwijderd is.
Zegt dit al genoeg?
Want als ik op OK klik, kan ik hem evengoed nog uitvoeren/opslaan.
Maar als bovenstaande al genoeg zegt, lijkt het me verder niet nodig.

Groetjes, Karin

Dit is trouwens de melding:

Beveiligingswaarschuwing

Uw computer loopt risico op de volgende gebieden:

- Virusbeveiliging is uitgeschakeld

Open uw Norton-product om deze problemen op te lossen

(aangevinkt)
Voorkom dubbele beveiligings waarschuwingen door de waarschuwingen van mijn bestaande Norton-product te gebruiken en overbodige waarschuwingen van Windows Security Center uit te schakelen (aanbevolen)

Groetjes, Karin

je mag gerust de beveiligings waarschuwing uitschakelen meschien kan iemand anders zeggen hoe want ik heb hier geen windows computer thuis.
want als norton reageert op een virus dat probeert binnen te komen dan is norton per definitie actief.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan