Melding: netwerksleutel onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

M Q U Kylo

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hallo,

onlangs heb ik mijn dekstop pc verhuisd naar mijn nieuwe woning. Dit is een gedeelde woning waar al een router stond. Met zowel de dekstop, laptop en mijn telefoon wilde in inloggen op dit wifi-netwerk. Bij de laptop en telefoon ging dit zonder problemen, maar bij mijn desktop wil het niet lukken. Als ik het wachtwoord invoer en wil verbinden krijg ik nog een keer hetzelfde venster waarop ik de netwerksleutel in moet voeren. Na dit nog een keer gedaan te hebben geeft ie aan dat ik niet kan verbinden omdat de netwerksleutel niet klopt, wat vreemd is gezien het toch echt dezelfde code is als die ik heb ingevoerd op mijn laptop en telefoon. Herkent iemand dit probleem? Een oplossing zou erg fijn zijn.

Alvast bedankt voor de moeite,

Groetjes M Q U Kylo

Over herkennen gesproken... De sleutel is hoofdlettergevoelig. Het invoerveld kan ongemerkt beginnen met een spatie. Het netwerk is van de buren en heeft een soortgelijke naam.

Nog zoiets: Wat ik in dergelijke gevallen altijd doe is Kladblok starten (= notepad.exe ) en ik type daar het wachtwoord in (zonder Enter op het einde) en controleer het een keer of 4 of zo. Dan via Ctrl-A (van alles selecteren), dan Ctrl-C (van kopiëren) en dan Ctrl-V (van Plakken) in het ingavevakje van het wifi wachtwoord, zodat de kans op typefouten (denk aan numerieke toetsenbord versie pijltjestoetsen op laptops, versprongen toetsenbordindeling, Caps Lock aan/uit, NumLock aan/uit etc.) naar 0 wordt teruggebracht.

Overigens was het handig geweest als je ook Windows versie van de desktop had opgegeven en (vooral ook) merk + type wifi adapter in die desktop. Voor hetzelfde geld ondersteunt je huidige Windows en/of die wifi adapter niet het type netwerk waar je mee wilt verbinden...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het wachtwoord kan niet anders dan goed zijn, anders zou het voor mijn laptop en telefoon ook zo makkelijk fout gaan. Tevens heb ik het natuurlijk meerdere malen uitvoerig geprobeerd. De OS van mijn computer is Windows 7. Ik heb een Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) wifi adapter. De nieuwste drivers heb ik hiervoor al geïnstalleerd. Zonder resultaat, hij geeft nog steeds aan dat de beveiligingssleutel niet klopt. Het beveiligingstype van het wifinetwerk is WPA2 Personal.

Laatst bewerkt:
Wat jij noemt is de bedrade netwerkadapter, geen wifi netwerkadapter...
Dus kijk even verder naar wat wél de wifi netwerkadapter is... Zou (net zoals de netwerkadapter die je noemde) onder Netwerkadapters moeten staan in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )

Tijs.

Ok, heb je daar ook nog drivers voor bijgewerkt? Zie op deze webpagina dat Sitecom (als enige/laatste driver) deze driver beschikbaar stelt.

EDIT, toevoeging: Die drivers van Sitecom zijn stokoud.
Graag weer in Apparaatbeheer je wifi adapter opzoeken, erop dubbelklikken, in tabblad Details uit het pull-down keuzemenu Hardware ID's kiezen en de bovenste dan getoonde waarde kopiëren naar het klembord en die plakken in je volgende posting, dan kunnen we (bijna zeker) betere drivers voor je vinden.
Overigens graag ook nog even vermelden of het Windows 7 32-bit of Windows 7 64-bit is, dit t.b.v. de driver-zoektocht. ;)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijk even opnieuw in mijn vorige posting m.b.t. die driver. Ik heb zojuist nog wat tekst erbij getypt. ;)

Tijs.

Lijkt er sterk op dat (onder de motorkap) het een RalinkTech / MediaTek RT2860 netwerkchip betreft.
Je kunt (als het goed is...) hier een veel recentere driver downloaden.
Fake een naam en e-mail adres aldaar, vul de rest naar waarheid in.
Mocht je bij de installatie de keuze krijgen om alleen de driver of driver+verbindingsutility te installeren, kies voor alleen de driver.

Tijs.

Ja het werkt! Na enkele keren opnieuw proberen het wachtwoord in te voeren, maar uiteindelijk doet ie het nu. Hartstikke bedankt voor de hulp!

Groetjes

Dat is goed nieuws. Je hebt nu meteen ook een courante driver voor die wifi netwerkadapter. :)

Graag nu de vraag als opgelost aangeven. Kan (o.a.) via het klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan