melding no bootable device -- insert boot disk and press any key

Status
Niet open voor verdere reacties.

termietje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2014
hoi

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
ik heb hier een laptop van emachines g725
als ik hem aanzet gaat hij niet verder dan de melding no bootable device -- insert boot disk and press any key

hoe kan ik ervoor zorgen dat hij het weer gaat doen?
al de foto's enz staan er nog op en die willen ze niet kwijt (laptop is van mijn zus)

ze hebben ook geen backup cd gemaakt gehad

ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee

ik ben best wel handig maar duidelijke uitleg is wel nodig haha zo slim ben ik er niet in :-)

ik hoor graag van jullie

groetjes miranda

De kans is heel erg groot dat er een ernstig probleem is met de harde schijf.

Wat ik je zou adviseren is om de harddisk uit laptop te halen en in een losse behuizing met USB aansluiting te plaatsten.
Vervolgens kan je hem dan aan een andere PC hangen en kijken of er nog iets te redden valt.

In ieder geval geen acties ondernemen waardoor er op de harde schijf geschreven wordt en waardoor er bestanden gewist worden.

Dank jewel voor je snelle reactie ik doe d'r niks aan breng hem nog wel naar een kennis van ons misschien dat die het voor elkaar krijgt om het eraf te halen :-) nogmaals hartstikke bedankt

Hoi,

Welkom op Helpmij,nl

Het plaatsen van een quote is niet nodig en alleen een quote is zekers niet toegestaan,

In ieder geval eens kijken of er nog usb-sticks, cd-roms etc. in die laptop zitten. Haal alle dergelijke apparaten eraf, haal de batterij eruit, doe de batterij er weer in en probeer opnieuw 'm te starten.
Werkt het dan nog niet, dan zou ik inderdaad een probleem vermoeden met de harde schijf, maar kan ook zijn dat die alleen verschoven is of de connector verroest etc.
Dus je kunt in dat geval proberen even de laptop open te maken op de plek waar de harde schijf zit, de harde schijf er even uithalen en weer terugplaatsen, laptop weer dichtmaken en dan opnieuw proberen.
Als ook dat niet helpt, dan inderdaad kijken of in een cradle of omhuizing er nog iets met de harddisk te doen is. Het kan namelijk ook (bijv.) een moederbordprobleem op de laptop zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan