Melding NTLDR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steef88

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik zit met een probleempje...
ik had vorige week 2 nieuwe 500gb harde schijven besteld. Ik had in mijn pc al een 30gb en een 200gb, maar die 200gb maakt rare geluiden dus die gaat er uit. dus heb ik die twee van 500gb aan gesloten (nog niks aan de hand) alles van de 200gb over gekopieerd. Dus heb ik die 200gb niet meer nodig dus die heb ik er uit getrokken, wil ik de pc weer opstarten geeft ie de melding: NTLDR is missing. :confused: WTF is dat en hoe kom ik er weer vanaf? (ik heb men windows op die van 30gb staan). Die weet iemand hoe ik dat kan oplossen??

Alvast bedankt
Stephan

Laatst bewerkt door een moderator:
SATA of PATA schijven, opstartsequence, master/slave mode, waar stonden de system en bootfiles, hoe stond/staat dat allemaal?

2 mogelijke oorzaken. Of je windows is op de een of andere manier om zeep geraakt ofwel probeert je pc op te starten van de verkeerde harde schijf, wat mij meer waarschijnlijk lijkt.

Kijk eens in je bios na of al je geïnstalleerde schijven herkent worden en van welke er wordt opgestart. Als je van de verkeerde opstart is het normaal dat je deze melding krijgt.

Als je al van de juiste schijf opstart moet het zijn dat er op de één of andere manier problemen onstaan zijn met je windows en hij een bestand niet kan vinden. De oplossing voor deze melding is een copy van de ntldr.exe en ntdetect.com van je windows cd terug op je harde schijf te zetten. Als je dit intypt in google "ntldr missing" zul je wel genoeg voorbeelden vinden. Dit is aan de hand van de herstelconsole.

Normaal gezien is hiermee je probleem opgelost, als er nog problemen zijn dan hoor ik het hier wel :thumb:

SATA of PATA schijven, opstartsequence, master/slave mode, waar stonden de system en bootfiles, hoe stond/staat dat allemaal?

de 30 en 200gb zijn ide en de 500 schijven zijn SATA. en dat is dus heb vage... de bootfiles staan op de 30gb (waar windows ook opstaat) en op de 200gb staat System.... :confused:

Kopieër die bestanden en mappen waarvan je denkt dat het bij de system van Windows horen naar de C:, alleen lukt dat niet met documents and settings, wel even in mapopties alles zo zetten, dat je alles kunt zien.

Ik heb het nu al opgelost, gewoon windows xp opnieuw geistalleerd. zonder die schijf van 200, die heb ik gewoon geformateerd nu en er uit gehaald.
Toch bedankt voor jullie hulp :)

Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan