Melding onder installeren NT

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeoGenic

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
Ik krijg bij het installeren van NT deze melding:

Setup is unable ot locate the hard drive partition prepared by the MS-DOS portion of Setup.

When you run the MS-DOS Windows NT setup program, you must specify a temporary drive that is supported by Windows NT. See your System Guide for more information.

Setup cannot continue. Press F3 to exit.

Deze melding krijg ik steeds, en in de sytem guide kan ik er niks over vinden. Wie kan me helpen. Ik probeer NT server te installeren.

Waarschijnlijk heb je nu FAT32 partities, Windows NT kan daar niet mee omgaan. De eerste partitie (C:) moet FAT16 of NTFS zijn.

Om de installatie te kunnen voltooien wil de Setup bestanden naar een partitie schrijven, deze moet dan ook FAT16 zijn.

Nee dat was het niet, ben er zelf achter gekomen. Het probleem was als volgt, ik had via windows 98 opstart diskettes gemaakt door de cdrom op te starten, daardoor gaf hij die error, door een opstart diskette van win98 te gebruiken en in dos de opstart diskettes te maken (i368/winnt /ox ) doet hij het nu wel.

Toch bedankt. Maar probleem is opgelost :thumb:

De CD-rom van NT is ook bootable, via die manier kun je ook partities maken en formatteren, is dat niet sneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan