Melding "Onherstelbare fout bij installatie" bij HP printer 1315 all in one

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venneper

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2014
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een HP PSC 1315 all-in-one printer. Het is geen nieuw ding, maar deed het altijd prima.
Nu, na een nieuwe installatie van windows 7 op mijn laptop krijg ik de installatie niet compleet. Ik heb HP gebeld, maar die geven aan dat zij niks voor mij kunnen doen, omdat de printer ouder dan 5 jaar is.......
Via HP heb ik de software gedownload en het installatieproces precies gevolgd. Maar haast aan het einde geeft hij de melding 'Onherstelbare fout bij installatie'. Daarna kan ik niks meer doen. Het lukt mij niet de foto van deze melding hier te uploaden, misschien dat dat een beter beeld geeft.
Hp geeft mij de mogelijkheid de foutmelding door te sturen als ik deze foutmelding krijg. Op mijn pc verschijnt dan de foutcode 08826602 die aan HP wordt doorgegeven. Maar daar krijg ik natuurlijk nooit een terugkoppeling van, of beter een oplossing hoe het opgelost kan worden.
Misschien dat deze foutcode iemand van dit forum wat zegt?

Heeft iemand een idee?
Jullie zouden mij erg helpen.

Thanks alvast!

Venneper

Het enige wat ik kon vinden, maar het blijft een gok, is dat misschien een contactpunt van een cartridge vuil is, en de printer hier een hardwarefout op detecteert.
Het valt allicht te proberen deze even schoon te maken en het opnieuw te proberen.

Heeft de aio wel gewerkt na de nieuwe installatie?

Zo nee, heb je 32 of 64 bits systeem?
Heb je van de installatiecd dan wel van Website geïnstalleerd?

Op Website staat een programma: HP Print and Scan Doctor.
Laat dat programma eens zijn werk doen.

Laatst bewerkt:
Het vreemde is dat als ik de printer (zonder installatie) op de laptop van mijn dochter aansluit via de usb kabel, dan print deze gewoon. De mijn pakt ie dus niet. Zal denk ik liggen aan mijn laptop.
Maar ja, wat.....?
Het enige wat ik kon vinden, maar het blijft een gok, is dat misschien een contactpunt van een cartridge vuil is, en de printer hier een hardwarefout op detecteert.
Het valt allicht te proberen deze even schoon te maken en het opnieuw te proberen.

Na de nieuwe installatie deed de printer het gewoon niet meer. ook nadat ik een paar keer win 7 opnieuw heb geinstalleerd en ook de software van de HP heb geprobeerd te installeren. Steeds dat conflict dus.....
Ik ga die scan doctor eens proberen....

Heeft de aio wel gewerkt na de nieuwe installatie?

Zo nee, heb je 32 of 64 bits systeem?
Heb je van de installatiecd dan wel van Website geïnstalleerd?

Op Website staat een programma: HP Print and Scan Doctor.
Laat dat programma eens zijn werk doen.

Helaas, Scan doctor van HP heeft ook niet geholpen......
Nog suggesties?

Waren na de installatie van windows 7 ook alle moederbord drivers geïnstalleerd?

En op de vraag of je een 32 of 64 bits windows hebt lees ik nergens iets.

Het is een 32 bit

Alle drivers van moederbord......dat is een goeie......ik weet niet hoe ik daaraan moet komen.
Heb de laptop (lang geleden) met Vista erop gekocht.
Weet niet hoe ik de drivers van de moederbord kan vinden/installeren.....

Dan zie je welk moederbord je hebt.
Vervolgens ga je naar de fabricant van dit moederbord en download je de drivers ( chipset) voor je besturingssysteem.

En andere drivers indien nodig.

Heb je al in Apparatenbeheer gekeken of er geen gele uitroeptekens staan.
Zo ja, zijn er ontbrekende dan wel foutieve drivers geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Speccy is gelukt.
Vandaag lukt niet meer, maar morgen weer verder met de volgende voorgestelde stappen.
Thanks voor de hulp tot nu.

Laptop is van het merk Sony Vaio VGN-FZ21M

Wat raar zeg. Zouden dus in Windows 7 moeten zitten? Waarom doet ie het dan niet? Vreemd.....
Nee, geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer.....

Die 2 hebben weinig van doen met elkaar, de chipsetdriver stuurt alleen de chipset aan waardoor alles wat er aan hangt zichtbaar is voor windows, daar zijn ook weer drivers voor nodig, gedachtegang was dat het misschien aan de USB zou liggen maar dat is dus niet zo.

Staat SP1 erop voor windows 7 en alle updates?

Sorry, beetje late reactie, maar was er een tijdje niet.
Nu weer een nieuwe poging om de printer werkend te krijgen......
Wat betekent SP1?
De laatste update van win 7 is gedaan.....

Ik heb bij computer en eigenschappen gekeken. Daar staat onder windows 7 dat Service Pack 1 geïnstalleerd is......
Ik vind het maar raar hoor.......
Moet ik bepaalde drivers van het moederbord ofzo nog installeren denk je?
Ik zie geen gele uitroeptekentjes bij apparaatbeheer....dus daar lijkt alles in orde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan