melding over extra opslagruimte die aangesloten is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikweetniet1

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2012
hallo,

Soms krijg ik een rare balkje op mijn scherm en daar staat de melding in:
er is nieuwe opslagruimte aangesloten op de computer. en dan zie ik een klein rood icoontje in mijn onderste balk.
Terwijl ik dus niks aansluit... en ik kan op die melding klikken en dan staat er iets, maar ik weet niet meer wat.
Ik ben nu mijn laptop aan het scannen met malewarebytes.

ik krijg zwaar het idee dat ik gehackt ben door die melding.. en dat iemand af en toe iets aansluit op mijn pc om mijn foto's/gesprekken etc op te slaan..

Je bent met malewarebytes al op de goede weg. Voeg daar nog SuperAntiSpyware aan toe en update je virusscanner (welke heb je?).

Alle drie op vol vermogen (dus niet de snelle scan) laten scannen, eventueel in veilige modus.

Oh ja; welkom op Helpmij... :)

Ps,
Heb je een schermdumpje van de melding?

Laatst bewerkt:
bedankt, maar het is wel een hacker denkt u...
en kan ik er achter komen wie het is, of op zijn minst van uit welke woonplaats het gebeurd.

en heeft u links waar ik die dingen kan downloaden?

de scanner heeft gevonden:

backdoor.bot
pup.bundleoff
torjan droppe
malware.trace
backdoor.cyc
hijak.shell
trojan.spyeyes
trojan.agant

en dingen uit die lijst staan er nog dubbel in, dus die zijn meerdere keren gevonden.

ben ik gehackt..en wat triest, wie doet nou zoiets..mijn bestanden opslaan door extra opslagruimte.

bedankt voor uw reactie..maar hoe verklaard u die melding dan van: er is extra opslagruimte aangesloten op de computer?

en geeft u mij aub een link waar ik dit alles kan verwijderen...ik heb er totaal geen verstand van.

en die trojan.spyeye is toch een hacker...?

oke maar het is een stappenplan wat u mij gegeven heeft...en ik wil graag weten of iemand mijn pc overneemt/bekijkt...want ik krijg dus steeds die melding van extra opslagruimte aangesloten.

ik heb er geen verstand van en vind het wel eng allemaal.

ik wil graag weten of iemand mijn pc overneemt
Zet even het beeld UIT je hoofd dat er ergens een vreemd mannetje achter een pc bij jou zit mee te kijken en ga de eerder gegeven opties langs:

Mbam downloaden en installeren
SuperAntiSpyware downloaden en installeren
Virusscanner updaten.

Deze programma's één voor één je pc laten scannen en hun werk laten doen.

Vraag anders je vader of hij je erbij wil helpen...

Mijn vader vragen is helaas geen optie.
Maar bedankt.. ik weet niet of ik een virusscanner heb en hoe ik die kan updaten maar ik zal het proberen met behulp van die stappenplan van cash.

jullie denken dus dat het gewoon een virus is.

Vreemd verhaal. Je kiest als naam ikweetniet1? Als ik die berichten allemaal lees dan komt het bij mij wel raar over en twijfel ik aan of het allemaal wel waar is.

ben ik gehackt..en wat triest, wie doet nou zoiets..mijn bestanden opslaan door extra opslagruimte.
Ik dacht dat iedereen in deze tijd wel kan weten dat als je geen goede beveiliging hebt dat je heel snel aangevallen wordt met virussen, trojans, phishing, inbraken, hackers en nog veel meer.

Dan schrijf je: 'de scanner heeft gevonden:'
Welke scanner dan?

ik weet niet of ik een virusscanner heb en hoe ik die kan updaten
Als je dat niet weet en niet op orde kunt brengen dan is iedere verdere actie die je op de pc onderneemt volstrekt zinloos. Immers iedere besmetting die je nu verwijderd staat er zo weer. Je moet een totaalbeveiliging hebben en deze per minuut kunnen updaten. Ook moeten je besturingsprogramma en alle andere programma's gepatched (veiligheidslekken) en up-to-date zijn. Dus als je er zelf onvoldoende verstand van hebt moet je de beveiliging in orde laten maken.

Laatst bewerkt:
ik zou echt niet weten waarom ik hier op een zonnige vrijdag dit verhaal zou moeten verzinnen en wat heeft mijn gebruikersnaam er mee te maken?
Ik kreeg gewoon steeds die rare melding over extra opslagruimte en ik vroeg me af wat dat is.
En ik ben zeer zeker niet de eerste en niet de laatste die geen verstand heeft van computers beveiligen.

Welke scanner, nou hier op het forum kreeg ik het advies om via malewarebytes een scan te doen en toen deed ik dat.

Vind die melding gewoon eng, of mag dat soms niet.
en ik ben nu bezig met avira downloaden.

Laatst bewerkt:
Maak eens een screenshot van de melding en plaats deze eens in je topic.

Volgens mij weet jij heel goed dat het een eerste vereiste is dat je computer beveiligd is. Je schiet al gelijk in de verdedeging en inhoudelijk reageer je niet op mijn advies. Als je niet weet hoe je een pc beveiligen moet dan zou ik dat even iemand anders laten doen. Hoogstwaarschijnlijk heb je nu al besmettingen die zeer moeilijk op te lossen zijn en is je systeem beschadigd. Bij beveiligingszaken is niet aan de orde: ikweetniet, niet in orde dan wordt je 'afgemaakt' op internet.

Succes in ieder geval.

Maak eens een screenshot van de melding en plaats deze eens in je topic.

oke zodra ik de melding krijg dan ga ik dat doen.
het gebeurd ongeveer 1 keer per 2 maanden dat ik die melding krijg.
denk dat dat het moment is dat iemand op afstand een usb stick aansluit ofzo.
geen idee wie of wat.

denk dat dat het moment is dat iemand op afstand een usb stick aansluit ofzo
Nog een keer:

Zet even het beeld UIT je hoofd dat er ergens een vreemd mannetje achter een pc bij jou zit mee te kijken!! en ga de eerder gegeven opties langs:

Mbam downloaden en installeren
SuperAntiSpyware downloaden en installeren
Virusscanner updaten.

Deze programma's één voor één je pc laten scannen en hun werk laten doen.

@The Hulk
Je reacties voegen niet echt iets toe aan een oplossing voor het probleem van TS. Houd er rekening mee dat niet iedereen op computergebied even goed onderlegd kan zijn als jij en ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan