Melding over macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Iedere keer als ik Word opstart krijg ik de bijgevoegde melding (zie bestand 'macro-melding Word.jpeg'). Ik moet het steeds vaker wegklikken (zes keer op OK klikken voordat ik in Word aan de slag kan). Ik heb geprobeerd de instructies die beschreven worden te volgen, maar ik snap er niets van.
Bij het afsluiten krijg ik de melding weer, plus nog een andere melding (zie bestand 'melding sjabloon.jpeg').

Iemand die me kan vertellen hoe ik eraf kom?

Bijlagen

• Macro-melding Word.jpg
    Macro-melding Word.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 36
  • melding sjabloon.jpg
    melding sjabloon.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 31
Je hoeft die melding ook niet te snappen, slechts uit te voeren / te volgen, met een stuk of 4 a 5 muisklikken ben je daar waar dat scherm je naartoe wilt brengen.

5x klikken? Ingewikkeld? Nee! Of het ook je probleem oplost, d'ás weer een heel ander verhaal.

Bijlagen

• 1e klik.jpg
    1e klik.jpg
    38,5 KB · Weergaven: 43
  • 2e klik.jpg
    2e klik.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 52
  • 3e klik.jpg
    3e klik.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 46
  • 4e klik.jpg
    4e klik.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 37
  • 5e klik.jpg
    5e klik.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 45
Zover was ik ook gekomen, maar dat was helaas niet de oplossing. Evengoed bedankt voor je moeite.

Hetzelfde geldt trouwens voor die tweede melding. Er staat dat ik het vinkje moet weghalen bij 'vragen voor opslaan normal.dot'.Maar dat is dus ook al zo. En toch krijg ik beide meldingen.

Vandaar dat ik stelde dat ik er niets van snap. Logischerwijs zou het otch moeten werken als ik doe wat daar zegt. En als dat niet werkt, doe ik iets fout en snap ik de instructie dus niet.

Herinstallatie bood helaas ook geen oplossing.

Misschien dat je weet hoe ik de opgeslagen instellingen van Office helemaal kan verwijderen/resetten?

Dat zou een kwestie moeten zijn van de DVD erin en kiezen voor reparatie / herstel.

Nou nee, want dan worden de standaardinstellingen juist bewaard en verandert hij niets aan de macro-instellingen. Strikt genomen is het immers geen fout die hersteld moet worden. :(

Ja, de standaardinstellingen. Ik ga / ging er vanuit dat bij een herstel / reparatie het e.e.a. naar de beginwaarden wordt teruggezet.

Als je Office opnieuw installeert staat alles gewoon in de stand waarin het ingesteld is. Tot e-mailaccounts in Outlook aan toe. Deze macroinstellingen zijn iets instellingstechnisch (al kan het niet ongedaan worden, zo lijkt :rolleyes:), dus zullen gewoon bewaard blijven.

Ik heb het antwoord zelf gevonden:
Ik selecteer bij de installatie van Office alleen de zaken die ik nodig heb. Een hoop programma's gebruik ik immers niet, net als een hoop extra zooi. Echter, moet om de macromelding te voorkomen, 'Visual Basic for Applications' meegeïnstalleerd worden (staat tijdens de installatie onder Office Tools of de vertaling ervan). Als het goed is ben je dan van de melding af. Voor mij werkte het iig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan