Melding: Prullenbak onherstelbaar beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel09

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2012
Ik krijg sinds kort de melding in Windows 7, dat mijn prullenbak onherstelbaar beschadigd is.
Er blijkt een bepaald file niet vernietigd te kunnen worden.
Wat is hiervan de oorzaak?
Wat kan ik er aan doen?

Creëer eens een file met paint ofzo of een Word documentje met wat onzin er in.
Gooi het weg en kijk of je vervolgens wel de prullenbak kunt legen.

Groeten Marcel

:( Probeer maar even die zo oplossen :
---------------------------
Start- uitvoeren typ maar in ''rd /s c:\$recycle.bin'' ( zonder aanhalings tekens ! )
2. Druk op Enter .

3. Wanneer je wordt gevraagd het verwijderen te bevestigen, typt u Y en drukt u op Enter om te bevestigen.

Het bericht "De map is niet leeg" wordt mogelijk weergegeven in het opdrachtvenster. Negeer dit bericht. Het heeft te maken met het creëren van een nieuwe map. De bestanden zijn verwijderd.

4. Sluit het opdrachtpromptvenster en start de computer opnieuw op.

De afvalemmer werkt nu weer op juiste manier ! ......:d;):thumb:

Laatst bewerkt:
Prullenbak beschadigd

Dank voor de reacties.
Ik kom er toch nog eens op terug.
Want bestanden verwijderen "tijdens het werken"(een Word.doc aanmaken en daarna vernietigen) lukt wel.
Maar ik ben er achter gekomen, dat de melding komt na het (opnieuw) opstarten van mijn PC.
De exacte melding is: De prullenbak op C:\ is beschadigd. Wilt u de Prullenbak voor dit station leegmaken?

Als ik daar ja op zeg komt er een nieuwe melding: Kan dit item niet vinden. Dit item bevindt zich niet langer in C:\$recycle Bin\S-1-5-21 enz.
Het gaat dan over een mij onbekend bestand D6F98845, van 0 bytes, aangemaakt op 7-9-2011.
Als ik kies voor Overslaan, verdwijnt de melding.

Dank voor de reacties, maar het probleem blijft bestaan.
Ik kom het ook tegen, als ik een snelkoppeling van het bureaublad wil verwijderen.
De eerste oplossingsoptie Üitvoeren enz"werkte niet. Ik krijg de melding, dat het bestand niet gevonden wordt.
De tweede optie, de FIX, werkt ook niet want niet voor Windows 7.

Hou mij nog steeds aanbevolen voor een oplossing.

Mijn eerste reactie was, dat de oplossing van Royonix niet werkte.
Dat neem ik terug nadat ik (ook) contact heb gehad met Seniorweb en daar dezelfde vraag heb gesteld.
Seniorweb gaf mijn nl. een link, waardoor ik op een pagina van HP(!) terecht kwam.
Daar staat een meer uitgebreide instructie, waaruit blijkt dat wat voor Vista werkt ook voor Windows 7 werkt.
Ik heb die instructie uitgevoerd (rd /s c:\$recycle.bin), de PC opnieuw opgestart en inderdaad: Het probleem is opgelost!
Dank voor het meedenken.
Complimenten voor je kennis van zaken!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan