Melding: System32\Drivers\Ntfs.sys beschadigd of niet aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

djfryslan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hallo mensen,

Ik zit met hetzelfde probleem als http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=3069167, de foutmelding Ntfs.sys beschadigd of niet aanwezig verschijnt bij mij ook.

Alleen heb ik nog iets extra's:
- Opstarten met een bootdiskette werkt niet, hij geeft dezelfde foutmelding aan
- Windows cd erin en bij setup op enter - f8 accepteren en dan staat er nergens repareren, alleen installeren en afsluiten
- Ik kan niet in veilige modus komen en ook niet ms dos opdrachten prompt, wanneer ik dit probeer wordt het scherm zwart en gebeurt er niets meer. Bij het drukken op een toets start hij weer opnieuw op
- checkdisk uitvoeren via http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1070506 lost het probleem ook niet op. Ik zag wel dat bij de 2e x scannen de fouten waren opgelost, maar de foutmelding bij opnieuw opstarten blijft...

Wie o Wie kan me helpen???

Alvast super bedankt!!

Windows XP Professional legaal, incl. sp2

Ik heb op internet het volgende gevonden, ik hoop dat je er wat ana hebt.
Succes

U kunt dit probleem oplossen door het ontbrekende of beschadigde bestand Ntfs.sys te vervangen:
Start de computer opnieuw op met de Windows XP-opstartdiskettes of de Windows XP-cd.
Wanneer het scherm 'Welkom bij Setup' wordt weergegeven, drukt u op R om de optie Druk op R als u een Windows XP-installatie via de herstelconsole wilt herstellen te selecteren.
Typ het nummer van de Windows-installatie waartoe u via de herstelconsole toegang wilt krijgen en druk op ENTER.
Typ desgevraagd het beheerderswachtwoord en druk op ENTER. Als er geen beheerderswachtwoord bestaat, drukt u alleen op ENTER.
Typ de volgende opdrachten op de opdrachtregel (druk na elke opdracht op ENTER):
cd \windows\system32\drivers

ren ntfs.sys ntfs.old
Opmerking Bij deze stap wordt de naam van het beschadigde bestand Ntfs.sys gewijzigd in Ntfs.old. Als het bestand Ntfs.sys niet kan worden gevonden, ontbreekt het.
Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt en druk vervolgens op ENTER:
copy cd:\i386\ntfs.sys station:\windows\system32\drivers
Waarbij cd de aanduiding is voor het cd-rom-station met de cd van Windows XP en station het station is waarop u Windows XP hebt geïnstalleerd.
Haal de cd met Windows XP uit het cd-rom-station, typ quit na een opdrachtprompt en druk op ENTER om de herstelconsole af te sluiten.
Start de computer opnieuw op.

Opgelost!!!

SUPER, Kuilman bedankt!!!!

Ik had het bericht al gelezen, maar kwam er eerst niet uit.

Maar het is opgelost, perfect!!!

Hopelijk hebben anderen hier ook nog iets aan in de toekomst!!

Geen probleem blij dat het opgelost is.

en voor de volgende keer google is een zeer breed netwerk aan antwoorden ;)

Geniet weer van je p.c :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan