• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

melding: tijden die negatief zijn etc. weergave ####### + vraagje over een formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter siras
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

siras

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Hallo,
Wie kan mij helpen. In de bijlage zal de vraag duidelijker zijn.
Wil graag de gewerkte uren zien in kolom I zonder pauze en overuren.
Krijg in regel 8 en 10 van kolom I ###### te zien omdat er doorgewerkt wordt na 00:00 uur.

Heb ook nog een vraagje over de formule zichtbaar in D2. Kan iemand mij uitleggen wat 1/24*2 in die formule doet???

Hopelijk maakt iemand me blij met de oplossing/oplossingen zodat ik weer iets wijzer wordt:)

Bekijk bijlage vraagje gewerkte uren minus overuren bij tijd die negatief of te groot is.xlsx

1:
Code:
=ALS(C2<A2;C2+1-B2-A2-D2;C2-B2-A2-D2)
2: Is hetzelfde als 1/12
1 = 1 dag; staat voor 24 uur.

Waarom niet verder gewerkt op je vorige vraag?
die 1/24*2 staat voor 2 uren ( de uren van 22u tot 24u)die moeten bijgeteld worden al aan de voorwaarde is voldaan.

Hallo Plongske

Ja dat had ik moeten doen; ben nog niet zo thuis in "de huisregels". Goed dat je me er op attendeert.

Uitleg is ook helemaal duidelijk.

Thanks

Waarom niet verder gewerkt op je vorige vraag?
die 1/24*2 staat voor 2 uren ( de uren van 22u tot 24u)die moeten bijgeteld worden al aan de voorwaarde is voldaan.

Hallo Harry

Formule + uitleg is helemaal duidelijk.
Weer iets bijgeleerd! Dank je wel.

Groeten,

Thieske

1:
Code:
=ALS(C2<A2;C2+1-B2-A2-D2;C2-B2-A2-D2)
2: Is hetzelfde als 1/12
1 = 1 dag; staat voor 24 uur.

Status
Niet open voor verdere reacties.