Melding tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Op een wat oudere computer (PII 400) kreeg ik erg vaak foutmeldingen (over iets met vdx, bijv.: Fatale uitzondering 0E op 0028:C0095AE in VDX VMM(01) + 000085AE), dus ik formateren en opnieuw installeren (er stond toch niet al te veel op). Echter heb ik nu tijdens de installatie een foutmelding gekregen (MSGSRV32 heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module KERNEL32.DLL op015f:bff7117e.). Na herstarten ging ie er wel doorheen, maar kwam de melding terug toen ik de videokaart en dergelijke aan het installeren was, met een andere melding (Fatale uitzondering 06 op 0582:0000008D. De huidige toepassing wordt afgesloten.). Na herstarten komt ie soms in windows, maar is ie zo onstabiel als ik weet niet wat (krijg ik weer een foutmelding) en anders krijg ik een verassing :rolleyes: (zwart scherm ofzo). Enkele dagen geleden is er 256MB aan SDRAM bijgeprikt (totaal is nu 384MB) en het systeem zit vrij lomp inelkaar (leverancier was DES) aangezien de CD-ROM speler op het geheugen zit (de geheugen stripjes wordt dus continu belast). Echter was er na het bijprikken nog niets aan de hand. Ik heb ook al geprobeerd te istalleren zonder de 256MB aan extra RAM (met de veronderstelling dat het slotje defect was en zonder iets erin het niet zou uitmaken ofzo), helaas tevergeefs.
Ikzelf vermoed dat het toch een hardwarematig probleem moet zijn en dat er aan het moederbord iets gemold is geraakt. Wie kan me helpen? Of moet ik maar aan een nieuw moederbordje?
 
Laatst bewerkt:
Je zou is moeten installeren met alleen je video kaart geen andere kaarten...........

Ik zou dus even opnieuw beginnen.

nieuwe partitie aanmaken enzo

formateren en dan nog is installeren

succes
 
Denk je niet die foutmelding tijdens de installatie terug komt? Die kwam nl. tijdens een schone installatie (nadat ik een herinstallatie had geprobeerd. Het resultaat van beide probeersels was dus hetzelfde). Het gebeurt dus nog voordat ik aan de installatie van mijn videokaart kan beginnen. Dat de melding later terugkomt is een gevolg van de melding tijdens de installatie en niet van het installeren van de hardware.

edit:
of wacht, je bedoelde natuurlijk dat ik alle andere kaarten effe moest loshalen.... Ik wacht liever effe op andere suggestie daar ik meerdere malen deze computer heb herinstalleerd met alle zooi erin, zonder problemen), en anders volg ik vanavond alsnog de jouwe.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet bijna zeker dat er gewoon iets fout gaat met de installatie. Dus probeer het maar....

het afwachten van meer reactie is zeker niet onverstandig :)
 
Ik heb het dus geprobeerd met alleen de videokaart, alleen helaas met hetzelfde resultaat. Dezelfde KERNEL32-fout, en de cd-brander herkend ie ook niet meer (geeft nog wel het E: station aan, maar in het begin bij het opstarten zie ik em niet staan, alsof de hele slave ide-controller er niet zit.
 
Nav een mail van het Helpmij-team geef ik maar een afsluitende reactie. Helaas is het me dus niet gelukt het geheel in orde te krijgen. Ik heb me laten vertellen dat een KERNEL32-fout kan worden beschouwd als het hart van Windows, en als je na een schone nog steeds de melding krijg, ik er wel van uit kan gaan dat het een hardware-matig probleem zal zijn. Ik heb de computer maar weggebracht naar en zaak in de hoop dat zij er iets aan kunnen doen.
Harmen__666, iig toch bedankt voor de moeite.

Aangezien het probleem niet is opgelost kan ik deze vraag niet de status 'opgelost' geven dus vraag ik een moderator deze topic te verwijderen of iets dergelijks??
 
Het is dus eindelijk bekend waar het om gaat, nl. een defect moederbord, wat ik al vermoedde. Het huidige moederbord is een abit BX-6, wat is er een goede vervanger voor, zodat ik mijn geheugen nog kan blijven gebruiken? De prijs die gevraagd wordt voor reparatie is €200, wat mij toch aan de hoge kant lijkt. Aangezien het een oude computer is, wil ik dat er niet voor betalen.
 
Balen voor je dat het aan het mobo blijkt te liggen en inderdaad dat dat zou ik er ook niet voor betalen voor wat meer geld heb je een nieuw mobo........

Ik vraag me trouwens wel af, want je hebt het over repareren, wat ze dan repareren...........enig id?


succes ermee!
 
Nou, waarschijnlijk bedoelen ze dat ze er gewoon een nieuw moederbord erin gooien. Overigens is het ook mogelijk in sommige gevallen een mobo te lassen. Zelden blijkt dit echter effectief (een transistor lassen :rolleyes). Ik heb er dus gewoon voor gekozen een nieuw moederbord + processor in te gooien, kan ie tenminste weer een tijdje mee. Iig bedankt voor je moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan