melding tijdens opstarten knipperend:your computer has been opened

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietweele

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
wat betekend de melding tijdes de opstart van een pc
'' your computer has been opened'' en dat is fel knippernd.
wie zou mij daar een antwoord cq oplossing voor kunnen verstrekken??
verder start ie wel gewoon op....

Ik denk dat er een schakelaar in de computerkast zit. Als je de computer opemaakt of de kast niet goed dicht zit deze de melding geeft. Het kan ook zijn dat hij de melding geeft als de kast open is geweest en later weer dicht is gemaakt. Een soort beveiliging dat iemand dus in de PC kast is geweest.

Waarschijnlijk als je de PC weer opnieuw start dan zal de melding dan weg moeten zijn.

ik ben nog eens gaan snuffelen, ik heb de standaard waarden van de bios terug gezet, kreeg ik de fabrikant naam in beeld voor het windows logo,
dit was hiervoor niet het geval.
Ik denk dat het hier mee is opgelost.verder werkt het weer perfekt.
Dit is nl een PC van iemand anders omdat een en ander niet meer goed fuktioneerde. toch bedankt voor je snelle reaktie.:)

Logo kun je in het BIOS aan/uit zetten. Standaard waardes is aan. Als de persoon dit uit heeft gezet dan krijg je dat niet te zien.

Door de defaults weer te laden staat deze weer aan. De oorzaak ligt dus zeker niet aan het logo. Waarschijnlijk is er een optie in het BIOS om de melding van open/dicht wel of niet te laten zien.

Kan best zijn dat het de optie "Intrusion detection" is, waarschijnlijk staat die nu uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan