melding tijdens opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo,
vanmorgen tijdens het starten van mijn pc verscheen deze melding, zie bijlage
nu had ik gisteren een optionele update (C Media Electronics Incorporation - Sound - C-Media AC97 Audio Device) opgehaald via de windows update site, omdat ik dacht deze nodig te hebben voor mijn geluidskaart (Realtec AC97)
maar na installatie daarvan had ik dus geen geluid meer;
Deze update via de software verwijderd en ik had weer geluid.
Maar nu dus die melding tijdens het starten van de pc.
Ook zie ik nog bij software nog steeds staan: C-media WDM audio-driver; terwijl ik die gisteren al verwijderd had.
Heb al via Google gezocht en gelezen dat het dus met die C-Media update te maken had of met spyware,
Ad-Aware laten draaien, maar niets gevonden.
Wat kan ik nu doen, behalve op OK te klikken, zodat die melding niet meer verschijnt ?
Ik heb geen drivers (cdrom) van mijn geluidskaart, omdat ik een recovery systeem heb en die geluidskaart is geintegreerd op het moederbord.

groetjes, John
(WXPhome+SP2)

Bijlagen

• screenshot100.jpg
    screenshot100.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 48
Systeem herstel naar een dag of wat geleden?

Ik denk niet dat het spyware is. Tijdens de installatie is er waarschijnlijk een icoontje in het Configuratiescherm bijgekomen. Die heeft dat .cpl bestand nodig. Zo'n .cpl bestand is een ingang voor het Configuratiescherm. Als je Tweak Ui van Microsoft hebt geïnstalleerd kun je, denk ik, het vinkje weghalen voor het item van die ingang.

Zag idd veel meldingen van deze fout op antispyware-sites, wat let je om toch een Hijack This Log te plaatsen: met vermelding van het probleem, kan dat op een ander forum (www.antispywareoffensief.nl) waarmee Helpmij een samenwerkingsverband is aangegaan. lees dit eerst: klik > Hijackthis Logs

hallo,
ik zag via msconfig, tabblad opstarten deze regel staan
RunDll32 cmicnfg RunDll32 cmicnfg.cpl SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
ik heb dit uitgevinkt en de pc opnieuw opgestart, nu komt die melding niet meer. Kan ik die sleutel/waarde ook via het register verwijderen of heeft dit gevolgen ?
kan natuurlijk ook wel systeemherstel doen en een datum kiezen voordat ik die update installeerde.
gr, John

Systeemherstel lijkt me niet nodig. De de-installatie is slordig geweest en heeft hier en daar wat rommel achtergelaten. Ligt niet aan jou maar aan het installatieprogramma. En als je machine nu gewoon z'n werk doet kun je de registerwaarde verwijderen. Je vindt deze terug als:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Run
In het rechtervenster kun je de betreffende waarde verwijderen.

Als je voor de zekerheid toch een kopie wilt bewaren kun je vanuit het menu Bestand eerst kiezen voor exporteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan