melding van actiequeries onderdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdater

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Berichten
55
Beste forumleden,

Ik heb een access 2010 database ingepakt (via pakketoplossing) dit is bedoeld om te installeren op pc's die geen access hebben. (dus met access runtime 2010) dit alles werkt wel goed alleen is het zo dat ik steeds de vervelende meldingen van de actiequeries krijg. (nochthans had ik dit in de originele versie afgezet via opties --> clientinstellingen --> actiequeries)
Blijkbaar wordt deze functie weer aangezet wanneer men de database inpakt.
Weet iemand een manier om dit toch definitief te kunnen onderdrukken (mss in VBA, maar daar ben ik geen krak in)
indien ik de installatie doe op een pc zonder access (dus met runtime) en ik installeer nadien access op deze pc en zet deze optie af dan werkt het, alleen heeft het dan in feite geen zin om runtime te gebruiken al is dit toch wel gemakkelijk.
Graag jullie advies.
Groeten,
Rik
 
Als je de queries draait via VBA commando's kun je die procedure uitbreiden door boven de query opdracht de regel
Code:
DoCmd.Setwarnings False
te zetten, en er na:
Code:
DoCmd.Setwarnings True
Daarmee onderdruk je de waarschuwingen tijdelijk, en vermoedelijk ook in de runtime versie.
 
Als je de queries draait via VBA commando's kun je die procedure uitbreiden door boven de query opdracht de regel
Code:
DoCmd.Setwarnings False
te zetten, en er na:
Code:
DoCmd.Setwarnings True
Daarmee onderdruk je de waarschuwingen tijdelijk, en vermoedelijk ook in de runtime versie.

Michel,

dit is wel een optie die ik kan proberen, alleen stuur ik niet al mijn actiequeries vanuit VBA, sommige via macro's, ik heb er ook wel een heleboel, is er geen globalere oplossing om dit te onderdrukken met een module of zo? (al weet ik niet hoe ik dat dan moet doen) of zou ik deze functie niet kunnen instellen bij het laden van een formulier?
of is het echt nodig om nog meldingen te krijgen? ik veronderstel dat er geen speciefieke vba opdracht bestaat die enkel de meldingen van de actiequeries onderdrukt? Alvast al bedankt al kijk ik graag uit naar een iets globalere aanpak. Ik veronderstel dat deze problematiek zich niet alleen bij mij voordoet? ivm de runtime? volgens mij werkte dit wel zonder moeite met de runtime 2007.
 
Je kunt SetWarnings instellen wanneer je wilt, maar als je dat doet heb je geen enkele controle meer over welke actie dan ook. Voorbeeldje: zet je bij een procedure Setwarnings op False, en wil je een query aanpassen, dan vraagt Access niet meer of je de wijziging wilt opslaan of niet. Setwarnings beïnvloedt dus niet alleen de uitvoer van Actiequeries, maar van zo'n beetje alles waarbij je eerst een "Weet u het zeker" vraag kunt verwachten. De combinatie van macro's met VBA routines zou ik zelf nooit overwegen: ofwel alles via macro's of alles via VBA. Maar dat zeg ik natuurlijk omdat ik een gruwelijke hekel aan macro's heb ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan