melding van softwarevervalsing bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

komieke

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Een vriendin van mij heeft het volgende probleem met haar computer:
Voordat de pc doorstart (hij stopt bij het blauwe scherm met welkom) is er een kader te zien met de tekst: u bent mogelijk de dupe geworden van softwarevervalsing. klik op nu verhelpen bij dit probleem. en dan daar onder de keuze: nu verhelpen of later verhelpen.

Onderin is steeds een sterretje te zien met: u bent mogelijk de dupe geworden van softwarevervalsing. Dit exemplaar van windows is niet als legitieme windows software gevalideerd.

Ze heeft overigens geen legale versie van Windows maar een kopie, maar had voorheen dit probleem nooit. Ze denkt ook dat ze laatst een virus had. Haar computer is ook vrij traag.
Hoe kan ze deze melding wegkrijgen?

Groetjes,
Mieke

Het kan komen door updates, dat windows even gaat controleren hoe alles zit met jouw windows versie...

Je kan deze melding alleen wegkrijgen door windows eropnieuw op te zetten, of met speciale tools.. ( naam weet ik niet meer.. )

Mvg,

Marco

Even googlen op =======, je hoeft de boel er niet opnieuw op te zeten hoor!!
Als je het softwarevervalsing probleem gefixed hebt , doorgeven aan je vriendin datze de updates links moet laten liggen. Dus ook uitschakelen dat hij ze automatsch download en uitschakelt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Microsoft is bezig de laatste illigale WinXpPro kopiëen op te sporen dus zijn er meerdere gebruikers die deze melding krijgen.
Google op "=====" laatste versie en download "xp antispy" en zet inderdaad AutoUpdate uit bij run-services.msc
Als je Windows opnieuw installeert krijg je de melding evengoed terug!

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel zal er niet aan te doen zijn.

XP er opnieuw opzetten (maar dan kan je maar 30 dagen werken als je niet activeerd).

Je kan ook een gratis alternatief gebruiken zoals Linux.

Googlen op =======? Wordt er een naam onderdrukt of bedoelen jullie echt deze streepjes?
Ik zal deze tips in ieder geval even doorgeven. Alvast bedankt en als het verholpen is zal ik het onderwerp sluiten.
Gr. Mieke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan