Melding wanneer er geen records zijn

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Goedemiddag,

Mijn vraag is de volgende:

In mijn hoofdmenu heb ik een knop, welke een formulier opent gebaseerd op een query.
Nu wil ik, wanneer de query geen records oplevert, graag een melding voor de gebruiker "Op dit moment zijn er geen records".

Wat is nu het handigste? Moet ik de desbetreffende code zetten op de knop van het hoofdmenu (gebeurtenis klikken?) zodat deze controleert voordat het formulier geopend wordt? Of... moet ik het op het formulier zelf zetten bij gebeurtenis "openen" of wanneer geen records??

Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen en waarom dat beter is...

Alvast bedankt voor de reacties.

Het maakt denk ik niet zo heel veel uit hoe je het oplost, in ieder geval niet zoveel kwa snelheid. Als je de query wilt checken voordat je het formulier opent, moet je de data eerst openen in een recordset, omdat je hoofdformulier niet is gekoppeld aan die query. Je aangeroepen formulier is dat uiteraard wel, dus de code daar maken is een stuk simpeler: je hebt immers de RecordSource al beschikbaar.
Ik zou het zelf dus doen op het te openen formulier, waarbij je bijvoorbeeld het formulier eerst in verborgen modus opent, dan controleert of er records zijn, en als dat niet het geval is het formulier weer sluit, en anders het formulier zichtbaar maakt, en de rest van de acties.
Als je hier hulp bij nodig hebt, horen we dat wel weer!

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan