Melding Weet u zeker dat u dit bestand zonder eigenschappen wilt kopieren/verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poor

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Berichten
113
Hallo,

Ik kopieer regelmatig bestanden vanuit mijn Dropbox map op mijn PC naar een map op een externe HD.
Ik krijg dan altijd de melding: Weet u zeker dat u dit bestand zonder eigenschappen wilt kopieren/verplaatsen??

Zeer irritant als je dit elkaar keer moet aanvinken/wegklikken.
Is er een manier om deze melding niet meer te krijgen?

Alvast bedankt!
 
Alvast bedankt.
Het uitzetten van het vinken bij Meldingen over synchronisatie helpt helaas niet, leek veelbelovend maar is blijkbaar net iets anders.

Tips over Dropbox hebben hier volgens mij niks mee te maken, toch bedankt.
 
En deze proberen.

[FONT=&quot]Als je bestanden uit Dropbox op je computer wilt zetten kun je het beste Dropbox lokaal openen.
Open vervolgens nog een map (op je HD) waar je je het bestand naartoe wilt verplaatsen.
Je kunt vervolgens heel eenvoudig de bestanden heen en weer slepen naar de map die je wilt.[/FONT]
 
Externe HDD is FAT32 en de PC NTFS?
 
Ja, dat klopt inderdaad. Dat is de reden dat ik de melding krijg. Kan alleen niet zomaar die HD naar NTFS formatteren...staat 600Gb op...
Die melding moet toch uit te zetten zijn?
 
Die melding moet toch uit te zetten zijn?
Kan het niet vinden. Die melding is echt belangrijk, je gewezen wordt op de uitwerking.
Heb je ook geen reservekopieën/back-up van de 600GB. Dat is ook een risico, immers een schijf kan zo de geest geven. Die hardware kost tegenwoordig toch niet meer wat. Converteren is een optie maar daar staat altijd bij, maak eerst een back-up!

Weet niet of die externe dan met een reden FAT32 is?

Converteren van FAT naar NTFS
Zoals eerder genoemd is een nadeel van FAT32 dat het geen bestanden groter dan 4 GB kan opslaan. De enige oplossing hiervoor is de schijf te converteren naar NTFS. Hieronder staat uitgelegd hoe je dat doet:

Klik op Start.
Klik op Uitvoeren.
Typ "cmd" en druk op Enter.
Typ "convert X: /FS:NTFS" en druk op Enter.
Vervang eerst de X door de letter van de schijf die je wilt converteren. (Wil je dus de C:-schijf converteren, typ dan "convert C: /FS:NTFS")

De schijf wordt nu geconverteerd. Afhankelijk van de grootte en vulling van de schijf kan dit enkele minuten tot uren in beslag nemen.
Converteren mag niet voor dataverlies zorgen maar het is altijd aan te raden om vooraf een back-up te maken van belangrijke bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan