Melding Windows-beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

fruitthee

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Hallo,

Sinds een paar weken krijg ik constant een melding van Microsoft Outlook met als onderwerp "Windows-beveiliging". Deze melding komt in beeld bij het opstarten, maar ook na een x aantal minuten/uren. Heel irritant dus.
Er wordt gevraagd een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen en daarnaast kan ik kiezen om mijn referenties te onthouden. Maar dit scherm verdwijnt steeds na enkele seconden weer.
Het is (een van mijn) school e-mailadressen (heb er volgens mij 2), maar deze gebruik ik nooit, en ik weet ook niet waar ik bij deze mail kan komen (zodat ik bijvoorbeeld de instellingen kan checken).
Zie hier:
bf0v83.png

Kan iemand me hier van af helpen? Alvast bedankt!

Waarschijnlijk heb je dit mailadres toch aan je outlook toegevoegd. Of je hebt per ongeluk een thuisgroep aangemaakt.

Als je de gebruiksnaam en het wachtwoord invult en kies voor onthouden, dan zou je er vanaf moeten zijn.

Eerste deel van de tip van Wim1960 snijdt hout, het tweede deel niet: Blijkbaar heb je het mailaccount (nog) in Outlook staan, maar je weet (bijv.) het (juiste) wachtwoord niet, het hele mailaccount bestaat niet meer bij de mailprovider etc.
Wachtwoord onthouden aanvinken helpt dus niet, eenvoudigweg omdat het hele account niet meer bestaat, is uitgeschakeld door de mailprovider of het wachtwoord onjuist is.

Als dat dus een mail-account is dat je niet (meer) gebruikt/hebt, dan dus in Outlook je Accountinstellingen nakijken of je daar nog dat 'foute' mailaccount hebt staan en verwijder die dan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Ik heb gekeken bij mijn Outlook accounts, daar staat alleen mijn eigen (gebruikte) e-mail.

Het wordt nu speculeren, want we kunnen niet over je schouder meekijken:
Bedoel je dat er helemaal geen @windesheim.nl mailaccounts staat?

Staat er toch een @windesheim.nl mailaccount, en rechtsklik er op en kies Eigenschappen.
Mogelijk heb je bij de Geavanceerde instellen een extra mailbox toegevoegd, een verkeerd afzenderadres aangegeven, ...

Tijs.

Dat klopt. Dat mailadres staat nergens.
Ik herinner me vaag dat ik het op een website voor school heb ingevoerd, maar deze wordt verder nooit gebruikt. Ik weet haast zeker dat ik het nooit in Hotmail/outlook zelf heb ingevoerd.

Ik ga toch eens zoeken waar dat e-mailadres dan wel gebruikt wordt (welke pagina), dan kan ik daar misschien instellingen vinden..

Zal niet in je webbrowser liggen, maar wel mogelijk aan het volgende:
Heb je in Hotmail misschien een koppeling gemaakt met dat Windesheim mailaccount?
Log in op de webmail van Hotmail en kijk het na:
Radertje klikken -> Opties -> Je e-mail accounts
Staat daar een @windesheim.nl e-mail account bij, klik daar dan op Details en kies Verwijderen

Tijs.

Helaas, dat is het ook niet... Op mijn hotmail en in de school webmail is dat e-mailadres niet bekend.

Ik zie zo snel geen andere optie dan een nieuw Outlook profiel in te stellen met de relevante mailaccounts erin en te kijken of met dat profiel het wél werkt zoals bedoeld.

Sluit Outlook
Start -> Configurtiescherm -> Zet bij Weergeven op: Kleine pictogrammen
Kies E-mail (32-bit) of mail (wat er maar bij je staat).
Kies Profielen weergeven
Kies Toevoegen
Geef het nieuwe profiel een naam
Stel alles in
Je bent weer terug in het profielen overzicht. Zet aan: Te openen profielen opgeven
Klik op OK

Start Outlook en kies het nieuwe profiel. Kijk of het goed werkt. Indien ja, dan kun je weer in het Profielen deel aangeven dat je automatisch met het nieuwe profiel Outlook wilt starten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan