melding:windows is niet legitiem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
hallo
ik krijg melding dat win home niet legitiem is ,terwijl ik wel legitiem heb
als ik rechts klik op deze computer/eigenschappen doe staat er windows is geactiveerd
als ik op productcode wijzigen druk dan gebeurd er niks
wat te doen????

Een goede middag Bertus.

Ik begrijp niet helemaal wat je hier mee bedoeld "als ik op productcode wijzigen druk dan gebeurd er niks".
Als dat zo iets is als dat je het scherm niet ziet opkomen waar je het nummer in kan typen dan kan iets van die service of een onderdeel even niet beschikbaar voor je zijn en een cold boot kan meschien helpen.

Maargoed activeren doe ik eigenlijk op een iets andere manier en dat is via de dos-promp.
Of te wel waar dan ze ook wel eens de Windows Licensing Manager tegen zeggen waar de opdrachten van beginnen met slmgr.vbs

Met deze opdracht kan je de windows licentie code opgeven.
slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

En deze opdracht wordt de windows activering uitgevoerd.
slmgr.vbs -ato

Mocht je nog steeds problemen hebben met de windows activering ,dan kan je de opdrachten voor rearm Windows 7 uitvoeren.
By the way ,dit kan ook je windows trail periode weer terug zetten naar 30 dagen.

1. slmgr.vbs /rilc
2. slmgr.vbs /rearm
3. Herstart je computer.

Succes Bertus.:thumb:

Groetjes,

Ragdoll.

als ik in start/uitvoeren slui.exe 4 invoer en enter geef gebeurt er niks

wat te doen??? ik wil namelijk bellen naar microsoft

product code wijzigen werkte dus ook niet
microsoft gebeld alles uit gelegd ,kunnen er niks aan doen,
word ik door gestuurd naar leverancier van pc
kunnen er ook niks aan doen ,zeggen ,installeer windows eens opnieuw
klaar ben ik er weer mee ,alle updates ben je een half jaar mee bezig voor je die weer binnen hebt

Start/uitvoeren dat werkt niet en de vragen naar slui.exe dat werkt ook niet ,je moet het precies zo doen als ik het gepost heb op de letter nauwkeurig.
Sorry daar kan ik niks aan doen zo zijn nu eenmaal de regels voor de omgang met de Windows Licensing Manager.
Dus het moet echt in de DOS-promp scherm.

Je zal meschien een aantal keren ream windows moeten uitvoeren als het niet meteen lukt.
Maar het werkt op een gegeven moment altijd.

IK heb het zelf ook een keer gehad dat de windows licensing aangaf niet legitiem.
Dat was meteen met de eerste poging opgelost en koste 1 of nog geen 2 minuten tijd.

Even iets heel anders ,ik weet niet echt waarom windows ineens niet legitiem aangeef er zal wel iets fout zijn gegaan met een controle of windows ligitiem zou zijn ofzo.
Maar naar aanleiding van je andere post het niks te maken met Helpmij.nl ,wat dat betref zou je in de loop van de komende tijd even je email acount in gaten kunnen houden omdat het een bekent gegeven is dat somige van die gasten forums enzo kraken om een flinke database van email adressen te verzamelen die ze dan door verkopen aan de spam groepen die dan die email adressen gaan spammen ,zo komen onder andere die spam groepen dus aan die email adressen.;)

Maargoed gewoon even een paar keer proberen om je licentie code zo op die manier te activeren.
Komt goed dat gaat je vast lukken.:thumb:

Laatst bewerkt:
alles zo uitgevoerd zoals je zei ragdoll
ook slmgr.vbs /rilc
en ook slmgr.vbs /rearm
pc ook herstart
geprobeerd te valideren maar zegt steeds dat hij niet legitiem is

alles 2x gedaan er word bij slmgr.vb -ipk xxxxxxxxxxx gezegd is geactiveerd
en bij slmgr.vbs -ato is geslaagd maar verder geen resultaat

dank voor je hulp

Dit snap ik niet helemaal "geslaagd maar verder geen resultaat"
Er komt een schermpje te voorschijn en daar staat dat windows is geactiveerd of er staat iets anders en dan niet geactiveerd is ,één van de redes daarvoor is dat firewall (zo als de windows firewall) er tussen kan zitten en de activering blockeerd.
Die zou je dan even uit kunnen zetten.

Het gaat inderdaad wel eens wat problematisch in de zin van dat het niet zo snel lukken wil dus laat ik het zo zeggen na een 10 of 11 keer geprobeerd te hebben dan stop je er gewoon even mee en ga je wat anders doen en probeer je het de volgende weer een keer.
Dit zeg ik natuurlijk ook wel uit eigen ervaring hoor want het gaat bij mij ook niet altijd alles maar meteen goed en soms gaat er wel eens een paar dagen over heen waar ik het dan af en toe even probeer en dan ineens gaat het helemaal goed.
Dat is bij mij tot nu altijd gelukt met verschillende versies van windows 7.

Ik hoop dat je hierdoor een goed beeld ervan heb gekregen ,zo dat je met een wat rustig gevoel het eventueel morgen of overmorgen het nog eens een keertje probeer.

Licentie code weigeren, en je geld terug vragen .. (ohnee, je hebt de EULA al geacepteerd!) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan