melding ''windows verkenner werkt niet meer''

Status
Niet open voor verdere reacties.

justtheproduckt

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Hallo

ik heb een jaar geleden een laptop gekocht. en na ongeveer een maand begon hij elke keer fout meldingen te geven als ik foto's aan het kijken was er kwam dan te staan photoview(van Windows zelf) werkt niet meer. ik wacht dan een minuutje en dan sluit het programma en startte windows verkenner opnieuw op. dit zorgde niet voor veel overlast dus ik liet het maar zo maar nu komt de foutmelding bij bijna alle programma's zoals: Zune, Internet explorer, vegas 11, adobe photoshop en bij vlc player. gelukkig heb ik er nog garantie opzitten maar ik vroeg me af voordat ik mijn laptop 4 weken kwijt ben of ik er zelf wat aan kan doen? of zit het probleem echt in de hardware? ik heb al geprobeerd naar virussen te zoen maar mijn hij zegt dat er geen virussen zijn.

alvast bedankt ;)

Probeer het volgende:

ga naar Start en typ in de zoekregel cmd - bovenaan het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling.
Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor Als administrator uitvoeren.

In het zwarte venster typ je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Denk wel aan de spatie na 'sfc'.
In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan.

Is de scan klaar, typ je Exit gevolgd door indrukken van de Entertoets.

SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.

Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

of zet een herstelpunt te rug naar toen het nog goed werkte

ik heb geprobeerd te scannen met sfc maar er schijnen geen problemen te zijn en er zijn niet genoeg herstel punten om hem naartoe te herstellen. zal het misschien helpen als ik de backup terugzet van toen ik hem net kocht?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan