Melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo allen,

Kan iemand mij misschien ook vertellen wat de volgende melding betekent:

q120: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-50,50' at line 1 query: select id, title from nieuws WHERE label = "NL" order by id desc LIMIT -50,50

Alvast dank!

Groet,
Adelheid

Hoe kom je bij die -50?
Om de eerste 50 resultaten te tonen gebruik je LIMIT 0, 50
Een negatief getal is wellicht de oorzaak van de syntax error.

Ik heb geen flauw idee. Deze melding krijg ik in de mailbox van onze website. Ik heb hier dus verder helemaal geen verstand van. Vandaar mijn mail aan jullie.

Groet,
Adelheid

Een mailbox heeft geen database, dus wat jij "de mailbox van onze webite" noemt is blijkbaar een programma of een script en *dat* maakt de fout. Dus zoek eerst even op wat voor software je precies gebruikt om die mailbox te benaderen en neem contact op met de maker want die is de enige die kan weten waarom dit gebeurt.

Het klinkt trouwens als een klassieke en vrij domme fout; mensen noemen de eerste pagina van een setje meestal pagina 1, maar databases beginnen te tellen vanaf 0, dus het ligt voor de hand om tegen de database te zeggen dat de pagina begint op pagina-1 en las "pagina" dan al nul is, dan kom je dus uit op -1 en als de pagina lengte 50 is dan begint de set dus op -50. Het is een simpele en domme kwestie van niet controleren of het paginanummer wel groter-gelijk 1 is. Maar waar dat zit... dat weet dus alleen de maker va de software die je gebruikt.

Hartelijk dank voor je antwoord, maar met mailbox bedoel ik wel gewoon een mailtje, m.a.w. ik kreeg een mail binnen op ons e-mail adres met de bovenstaande melding (mijn originele vraag dus)

vr. gr. Adelheid

Dat klinkt al logischer, maar het de oplossing is hetzelfde; praat met de makers van de website en vraag hen waar het aan kan liggen.

Om het op te lossen zul je via de foutmelding moeten zoeken naar de juiste regels code en omdat het om een stuk paginatie gaat komen de getallen die voor de -50 zorgen ergens anders vandaan. Zonder ervaring in het programmeren is dat een bijzonder lastige klus.

Bedankt voor je antwoord. We zullen een deskundige raadplegen.

gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan