Meldingen doorlopen en taakbeheer(processen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

1107972

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Berichten
186
Hallo,

ik heb 2 vraagjes maar eerst even uitleggen wat de situatie is. Een oud-collega van mij heeft ooit een keer een macro gemaakt die in autocad bepaalde informatie uit de tekening kan halen en over kan zetten naar excel. Nu we een nieuwe office pakket hebben heb ik in deze macro het een en ander aan moeten passen. De uitkomsten zijn goed alleen wil ik het proces nog wat stroomlijnen op 2 punten.

Punt 1:
Als ik in taakbeheer kijk (ctrl-alt-delete) en tussen de processen staat "EXCEL.EXE" dan loopt de macro halverwege vast als ik deze start. Ik ben dus op zoek naar een macro die kijkt of tussen de processen van taakbeheer "EXCEL.EXE" staat en dat een waarschuwing geeft in de vorm van een message box.

Punt 2:
Verder in de macro worden op een gegeven moment verschillende gegevens vanuit autocad naar een xlm file geexporteerd en deze geopend in excel2007. Alleen tussentijd krijg ik dan 5 medlingen (zie bijgevoegd bestand). Mijn vraag is hoe ik een macro kan maken die voor mij de meldingen doorloopt.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • meldingen.jpg
    meldingen.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 58
Door je code te controleren op typefouten: als een bestand wordt opgeslagen als xml kan het niet als xlm worden gelezen.
 
Goed opgemerkt inderdaad, was mijn oog nog niet opgevallen. In de eerder bijgevoegde figuur zijn nu melding 4 en 5 weg. Nadeel is wel dat nu juist een extra keer het xml file wordt ingevoegd in een ander excel bestand.

Mijn grootste interesse gaat vooral uit naar punt 1 de extra melding die ik nu krijg zijn namelijk nog wel acceptabel voor mij.

Grt Eric
 
Waarschijnlijk wordt er in je code een excel object gemaakt. Dit kan dan fout gaan als excel al draait. Je zult eerst moeten kijken of er al een instantie is - er wordt als het goed is een fout gegenereerd bij de regel set xl = createobject("excel.application'). Deze moet je afvangen en het xl object laten wijzen naar de bestaande instantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan