Melissa

Status
Niet open voor verdere reacties.

M. Faas

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
Berichten
5
Hallo,
Op 13 maart jl. heb ik een e-mail binnen gekregen van Mekissa (virus), ik kan hem niet openen en verwijderen.
Hoe kan ik dit bericht verwijderen?Ik gebruik de virusscanner PC-cillin, maar ook hier kan ik dit bericht niet wegkrijgen.
Bij voorbaat hartelijk dank
 
Ik geloof, dat mailwasher werkt op de mail bij je provider....?
 
Geplaatst door jepewe
Ik geloof, dat mailwasher werkt op de mail bij je provider....?

volgens mij niet, hotmail is niet mijn provider, en mijn hotmail adres, laad ik altijd in MailWasher.
 
laden berichten Mailwasher

Hallo Dennis90,
Je adviseerde me m'n mail te laden in mailwasher, maar hoe kan ik de bestaande berichten, o.a. dat melissa mail, laden in mailwasher?
 
Doodgewoon door in Mailwasher alle gegevens van je accounts in te geven. B.v. Wanadoo, wachtwoord enz.

Probeer dat virus eerst eens via
Housecall te verwijderen. Lukt dit niet dan betekend het dat het of actief is op dat moment of in je boot zit.

Je kunt ook via de veilige modus proberen het virus weg te halen als je weet waar het precies zit.

En als het je dan nog niet lukt kun je maar beter heel hard om Saldos gaan roepen :D
 
Re: laden berichten Mailwasher

Geplaatst door M. Faas
Hallo Dennis90,
Je adviseerde me m'n mail te laden in mailwasher, maar hoe kan ik de bestaande berichten, o.a. dat melissa mail, laden in mailwasher?

hier een uit leg, hoe je dat doet.
Suc6

Bij de bovenste lange lege strip vul je de naam in waaraan je de mail wilt herkennen. Dus bijvoorbeeld
Dennis90privé

Bij usersname vul je de naam in die je van je server hebt gekregen. Is dit Dennis90? Het staat in de brief die je hebt ontvangen en je kunt het ook terugvinden onder accounts bij je outlook (express)
Bij password, vul je het wachtwoord in dat je van je server hebt gekregen. Dit is hetzelfde wachtwoord als waarmee je inbelt. Je laat nl. mailwasher het werk doen van je outlook express dus moet je dezelfde codes geven

Meestal is het een pop server, dus vul je in pop.planet.nl
voor inkomend en meestal is het smtp.planet.n. voor uitgaand, waarbij planet de naam van je server is.


Je krijgt alle mail te zien, die mailwasher op de server aantreft. Het is aan jou om te selecteren. Onder opties heb je de mogelijkheid om aan te vinken of in te vullen wie je als vriend beschouwd en wie je wilt blokkeren. Verder moet je alle spam die mailwasher aantreft als volgt behandelen. Je hebt de mogelijkheid om te bouncen, dat betekent in feite terug kaatsen of te deleten, dat is verwijderen. Alles spam die ik binnenkrijg vink ik aan bounce en delete. Het worden er hoe langer hoe minder. Je moet wel even geduld hebben en elke keer dezelfde handeling uitvoeren. In feite moet je dus vanaf nu niet als eerste je outlook express opstarten, maar je mailswasher. Nadat je hebt aangegeven welke mail je wilt ontvangen, activeer je je mail programma.
 
Het is niet mogelijk om reeds ontvangen mail in mailwasher te laden, dit kan alleen als de mail nog op een server staat (mailserver van je provider of met een account van bv Hotmail).

Een oplossing heb ik niet voor je, maar ik kan je wel vertellen dat Mailwasher je dus niet kan gaan helpen in dit geval.
 
Ben ik niet met je eens. Ik denk dat dit toch een instelling is. Ik zie alle berichten van Helpmij vanaf begin maart terug. :( Zou ik liever andersom zien.
Het kan dus wel maar ook ik zie geen heil in Mailwasher. Het betreffende file zal wel 'vastgehouden'worden.
Virusscanner, veilige modus en Saldos, die kunnen helpen :)

Aanpassing: Bassie, je hebt gelijk wat die gewone provider betreft ik heb het net nog eens bekeken. Hotmail blijf je dus wel zien.

Nu gaat het erom van welke provider die mail af komt.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je binnen je mailprogramma aangegeven dat er een kopie op de mailserver moet blijven staan (een aantal dagen laten staan, altijd laten staan, pas verwijderen als geheel verwijderd uit mailprogramma).

Hotmail blijf je zien totdat je de mail weggooit, valt weinig anders aan te doen.
 
Laatst bewerkt:
Bassie: Ja, zo'n soort instelling moet het wel zijn. Toch eens gaan opzoeken. Het werkt lastig.

M.Faas: Mailwasher is zowiezo handig. Alleen is de nieuwste versie niet meer zo handig als de vorige.
Met de nieuwe versie kun je maar 1 account opgeven. Anders moet je betalen.
Kijk eens met Google of je 2.0.15beta te pakken kunt krijgen.
 
Mailwasher is idd handig, niet leuk dat de laatste versie maar 1 account kan hebben.

Via tucows is 2.0.19 nog te krijgen, zelf heb ik 2.0.28.
 
Dat gaat snel! Zo lang heb ik em nog niet eens.
Bedankt voor je tip!
Tucows heeft nu 2b19. Ik zal kijken of dat freeware is.
Zag nergens iets staan.

Hier kun je nog Mailwasher Free 2.0 downloaden.
 
Laatst bewerkt:
M. Faas,

Zo moet je dat doen:

Start op in de veilige modus. Je start op door op F8 een aantal keren te klikken bij het opstarten van de pc.

Je kunt nu het mailtje verwijderen door er met je rechtermuis op te klikken en dan op delete te drukken.

Verwijder hem daarna ook uit de verwijderde items.

Let op: ga het mailtje niet dubbelklikken met de linker muisknop omdat je dat het virus activeerd. Je mag er dus alleen met je rechter muisknop op klikken.

Restart de pc daarna. Probleem opgelost.
 
Zie de mededeling dat de nieuwste versie van mailwasher maar voor 1 account is. Wanneer je het echter op www.download.com.com download kun je meerdere accounts opgeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan