Melk over laptop-toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickos12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Hallo,

Ik heb net vandaag iets miner dan een half glas melk over mijn toetsenbord gegooid hij viel in 1x uit en deed niks meer, het kwam zelfs uit de onderkant eronder vandaan gedrupt, ik heb m laten drogen alleen hij gaat niet meer aan ik zie wel dat het uit en aan knopje soms knippert, het is een packard bell laptop zal ik m opsturen ofzoeits?

HELP

Welkom bij de Helpmij!

Hangt er vanaf hoe oud hij is en wat hij heeft gekost.

Hallo

Vloeststoffen en elektronika gaan niet samen...

Corrosie printplaat , etc...

Indien je een beetje handig bent , of een goede kennis kent met geen 2 linkerhanden kun je het volgende doen.

Laptop zo veel mogelijk demonteren , uiteraard batterijpack eruithalen.

Alles volledig droog blazen d.m.v. luchtdruk (compressor), en dan laten drogen in de oven +/- 40 °C.

Het keyboard zal vermoedelijk wel defekt zijn , maar indien je dit onmiddelijk doet , is het motherboard nog te redden.

Harddisk en c.d. r.o.m. lezer controleren of deze ook vochtig zijn.

Jammer genoeg heb je deze laptop al proberen op te starten terwijl er blijkbaar nog vocht aanwezig was --> "uit en aan knopje soms knippert"

Blijkbaar heb je ook kostelijke tijd laten verloren gaan alvorens uw vraag hier te stellen " ik heb m laten drogen alleen hi.."

Doe dit liefst nu nog , want straks is het waarschijnlijk niet meer nodig....

Indien dit ooit nog mocht gebeuren weet je in elk geval wat wel ... en wat niet te doen.

Peter

Ik hoop dat je zo snel mogelijk de voeding en de accu eruit hebt gehaald.
Maar uit je verhaal "hij gaat niet meer aan" denk ik dat dat niet het geval is.

Hoe langer de stroom erop blijft, hoe groter de kans op schade.
Kan in 1 minuut al te lang zijn.

Inderdaad, geheel demonteren, en alles droog föhnen. Onder de chips, cpu eraf, geheugen, alles wat los kan.
Hopen dat de harddisk nog heel is.

Ik ben er ook bijna van overtuigd dat het toetsenbord niet meer gaat werken.
Die zijn goed verkrijgbaar op ebay en marktplaats.

Nou, nee ik hat niet meteen de accu eruit gehaalt, wel de stroom-kabeltje en de onderkant zachtjes met fohn gedroogt.. Bij het begin deed de laptop niks meer maar later ging t aan en uit knopje wel knipperen. Ik zit erover na te denken om hem naar packard bell op te sturen, en van alles uit elkaar halen ben ik niet zo van. Dus opsturen? Is dat een optie? En gast0225, het was een best dure laptop, rond 800 euro en ong 1 jaar oud

Mvg

Laatst bewerkt:
OK, dat wilde ik idd. even checken (leeftijd en aanschafprijs) Toch zou het zomaar kunnen zijn dat de reparatiekosten tussen de 400 en 600 euro uitkomen. Stel je daar geestelijk op in en dan kan het alleen maar meevallen.

Ik zou niet kiezen voor de dealer of levarancier, en ook niet een online winkel.
Maar eerder een locale reparateur of winkel waar je binnen kunt stappen.
Vaak is de service dan beter en de prijs lager.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan