Ik probeer de situatie zo, goed mogelijk te beschrijven ik heb namelijk van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit!
1. Ik besloot mijn PC te upgraden. Een nieuwe CPU, CPU cooler en geheugen. (Ook een videokaart maar die is nog niet binnen). Om dit alles goed te kunnen plaatsen heb ik ook een nieuwe PC case gehaald.
2. Ik heb alle (oude) onderdelen uit mijn oude PC case gehaald.
3. Alles inclusief de nieuwe onderdelen heb ik in de nieuwe PC case gezet.
4. Blijkt dat dit niet werkt omdat ik een BIOS versie 0404 hebt dat niet werkt met de nieuwe CPU.
5. Ik heb de oude processor teruggezet om de BIOS te kunnen updaten en nu komt het probleem.
Bij het opstarten van de PC brand het MemOK! ledje en daarna knippert deze. De PC start dan verder op tot het Windows logo inbeeld komt dan brand het MemOK! ledje weer en herstart de PC.
Wat ik heb geprobeerd, zonder resultaat:
- gebruik van 1 geheugen stick
- gebruik van alle verschillende geheugen slots
- MemOK! knopje in te drukken als deze brand. Hoewel deze niet knippert als ik hem blijf inhouden, in de manual van het moederbord staat "inhouden totdat het ledje knippert". Maar naar meer dan een minuut gebeurd niks.
De PC start opnieuw op na het indrukken hiervan, dan krijg ik het bericht "MemOk! system boot succesful" en vervolgens weer het zelfde probleem.
- Alle bovenstaande geprobeerd met oude en nieuwe ram geheugen.
- De 4pins connector is aangesloten op het moederbord naast de CPU.
- Ik heb de oude CPU cooler ook terug gezet, zonder resultaat
- Het moederbord raakt niet de PC case, netjes met de verhoogde schroefjes erop gezet.
- CMOS battery meerdere malen verwijderd om te resetten
- BIOS kan ik wel in, hier zie ik dat het RAM geheugen gevonden is. Juiste snelheid en geheugen
Dus nu de vraag, wat is er aan de hand en hoe los ik dit op?
Heb ik het moederbord kapot gemaakt? Ik ben bang dat een nieuwe moederbord het probleem niet oplost.
1. Ik besloot mijn PC te upgraden. Een nieuwe CPU, CPU cooler en geheugen. (Ook een videokaart maar die is nog niet binnen). Om dit alles goed te kunnen plaatsen heb ik ook een nieuwe PC case gehaald.
2. Ik heb alle (oude) onderdelen uit mijn oude PC case gehaald.
3. Alles inclusief de nieuwe onderdelen heb ik in de nieuwe PC case gezet.
4. Blijkt dat dit niet werkt omdat ik een BIOS versie 0404 hebt dat niet werkt met de nieuwe CPU.
5. Ik heb de oude processor teruggezet om de BIOS te kunnen updaten en nu komt het probleem.
Bij het opstarten van de PC brand het MemOK! ledje en daarna knippert deze. De PC start dan verder op tot het Windows logo inbeeld komt dan brand het MemOK! ledje weer en herstart de PC.
Wat ik heb geprobeerd, zonder resultaat:
- gebruik van 1 geheugen stick
- gebruik van alle verschillende geheugen slots
- MemOK! knopje in te drukken als deze brand. Hoewel deze niet knippert als ik hem blijf inhouden, in de manual van het moederbord staat "inhouden totdat het ledje knippert". Maar naar meer dan een minuut gebeurd niks.
De PC start opnieuw op na het indrukken hiervan, dan krijg ik het bericht "MemOk! system boot succesful" en vervolgens weer het zelfde probleem.
- Alle bovenstaande geprobeerd met oude en nieuwe ram geheugen.
- De 4pins connector is aangesloten op het moederbord naast de CPU.
- Ik heb de oude CPU cooler ook terug gezet, zonder resultaat
- Het moederbord raakt niet de PC case, netjes met de verhoogde schroefjes erop gezet.
- CMOS battery meerdere malen verwijderd om te resetten
- BIOS kan ik wel in, hier zie ik dat het RAM geheugen gevonden is. Juiste snelheid en geheugen
Dus nu de vraag, wat is er aan de hand en hoe los ik dit op?
Heb ik het moederbord kapot gemaakt? Ik ben bang dat een nieuwe moederbord het probleem niet oplost.