Memory check

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Besturingssysteem
Win 10 Pro Win 11
Office versie
Office 365
Goedenavond

Ik had vroeger zo'n heerlijk programma, dat middels een duurtest het gehele interne geheugen testte (duurde uren, maar gaf uiteindelijk wél aan, dat er wat mis was en wát)
Wie weet over welk programma ik het heb ?

Nee, het prog liep onder windows. Was het een onderdeel van een of andere oude versie van PC tools of zo ?

Hallo

Maar deze is toch stukken betrouwbaarder hoor ......

Peter

AMD

Beide programma's werken prima op Intel Processors

Ik heb het probleem echter op een AMD en dan gaat het fout. Weet iemand soms een progje daarvoor ?

Vriendelijke Groeten

Jos

memtest86

Ik heb nu ook memtest86 draaien. Het geheugen is 128 MB DDR 266 MHz en proc. is Celeron P4 1800 Ik heb al gemerkt dat er veel sneller meer fouten ontstaan als ik het geheugen op 200 Mhz (automatisch ingesteld door BIOS) laat draaien dan op de handmatig ingestelde 266 MHz.
Nu mij vraag: Hoeveel errors zijn toelaatbaar als memtest helemaal klaar is?
Heb namelijk een probleem met deze pc dat deze met grote regelmaat bevriest in win xp home. Heb alles al vervangen behalve de processor. Ik wil graag uitsluiten dat het daar aan ligt.

Marc

Het aantal toelaatbare fouten zou ik niet weten. Is die 128MB een reepje? Wanneer bevriest XP? Wat ben je dan aan het doen? Nog fouten in de logboeken van XP?

Groetjes,
Bennie

is inderdaad 1 reepje. XP loopt vast "als je wat doet" Soms na een paar minuten, soms wordt er niet een opgestart, soms na een paar uur pas. Maar vastlopen zal hij.

Marc

Hallo

Het "aantal" toelaatbare fouten v/h geheugen is ... 0

Een fout is een fout en zal resulteren in prg en data fouten ..

Let wel , een geheugen kan perfekt werken met de systeemkast geopend , maar met een gesloten systeemkast (hogere stress door temp.) , kunnen de geheugenerrors u rond de oren vliegen ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan