memory frequency onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritveldwijk

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2002
Ik heb een paar dagen geleden nieuw geheugen gekocht (2 x 512 DDR SD RAM 400 mhz PC3200). Deze heb ik dus in mijn pc geprikt, maar bij het opstarten komt de melding dat deze maar op 200 mhz draait. IEMAND ENIG IDEE hoe dit komt? Het oude geheugen, die ik eruit heb gehaald (256mb 333mhz pc2700) draaide wel op 333 mhz
Mijn moederbord is A7N8X, processor : AMD Athlon 2700+
Ik heb al verschillende programmaatjes gedownload en deze komen allemaal met de melding dat mijn moederbord WEL 400 mhz ondersteunt voor het geheugen.
Moet ik ergens nog wat instellen of een jumper veranderen? In de handleiding van het moederbord staat ook nergens dat ik wat moet veranderen....

Kijk eens in de BIOS naar de instellingen.

Groetjes,
Bennie

daar staat ook 200 mhz bij geheugen snelheid. Moet ik dit in de bios aanpassen. zo ja wat moet ik dan aanpassen?

De geheugensnelheid.:) Kijk of dat mogelijk is. Wellicht dat je uit meerdere snelheden kan kiezen.

Groetjes,
Bennie

uw moederbord assus A7N8X heeft hydertredding of zoiets dat zijn geheugen verdeeld over 2 lijnen
als 400 is zal er maar 200 op staan omdat verdeeld word
ik zit met 333 als ik opstart staat er ook maar 166 mhz

of ze zouden mij verkeerd ingelicht hebben ben benieuwd naar andere reakties

het geheugen (333mhz pc2700) wat ik eruit heb gehaald draaide wel op 333 mhz. En waarom draait het nieuwe geheugen niet op 400 mhz?

Was je oude geheugen ook geschikt voor double rated?
Komt mij toch wel bekend voor hoor, zoals Ibiza al zei.
Ook ik heb dit mobo gehad en gaf altijd 166 MHZ (x2) aan...

Als je geen gebruik van double rated wil maken dan zal je die funktie uitmoeten zetten en dan zal je geheugen waarschijnlijk ook niet sneller werken.
Jou athlon xp 2700+ draait toch ook niet op 400mhz??

het nieuwe geheugen is double-side. Is het zo dat de hele module 400 mhz is en dat het verdeeld wordt naar elke side?

Volgens mij wel, en omdat je mobo dual channel ondersteund word wel je volledige snelheid gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan