Memory IBM T30

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamacho24

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Ik heb een IBM thinkpad T30
Ik ben van plan het geheugen uit te bereiden van 256 naar 512.
Laptop heeft 2 memory slotjes.
1 slot ziet al een 256 Mb erin.
ALs ik in de ander slot nog een 256 Mb module in schuif, dan ziet het systeem deze niet <hij geeft 256 aan terwijl eigenlijk 512 inziet.
geheugen modules omgedraaid <nog altijd 256 MB>
nieuwe geheugen module is dus goed.
Ik vraag me af of ik iets moet aanzetten in de bios...?
Ik hoor graag van jullie.

Volgens deze site zou er 1 Gb in moeten kunnen. heb je al getest of misschien de 2e geheugenbank stuk is ? dus niets in je 1e bank zetten en alleen 1 module in de 2e, ziet ie dan ook 256 MB ?
Heb je wel het goede type geheugen geplaatst ?

Ik heb het inderdaad gedaan (256 MB in de 2de geheugen bankje geplaatst en dan start ie niet op. Hij piept een aantal malen meer niet.
Betekent dat ik dan de hele moederbord moet vervangen?

Heb je geprobeerd beide modules (om en om) in het 2e bankje te stoppen en ze doen het beide niet ? En ze doen het wel in een ader bankje ? Dan is de kans 99% dat je geheugenbak stuk is (Mainboad dus) en als je ze beide werkend wilt hebben zal waarschijnlijk het gehele mainboard vervangen moeten worden. Als je garantie hebt op die laptop zou ik er mee teruggaan. Als je 3 geheugenbankjes hebt stop je ze in 1 en 3 en gebruik je 2 niet.
Als je geen garantie hebt en repareren is te duur is het misschien een optie om 1 512 MB module in bankje 1 te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan