memory support

Status
Niet open voor verdere reacties.

axedax

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
hallo,,

ik wil graag een pc samenstellen, socket 1366 met een i7 processor en ddr3 werkgeheugen.
mijn voorkeur is dan ook 6 of 8 of 12 Gig,, dual/tripple-channel aan werkgeheugen
mijn vraag is dan als volgt:
moet ik me dan houden aan het memory support lijst van de desbetreffende Mobo fabrikant voor het optimale functioneren voor mijn hele systeem.

alvast bedankt

Meestal werkt bijna alle memory met elk moederbord tegenwoordig. Welke i7 ga je nemen, en waarom niet de sandy bridge processors?

Hoi...

Van de qvl lijst weet je in ieder geval zeker dat die werken.Die zijn namelijk gestest.Voor zekerheid kies je dat.Maar zoals al gezegd:wil niet zeggen dat andere merken/types niet/nooit zouden werken.

@wampier
Intel Core i7 950 Boxed
Intel Core i7 960 Boxed
Intel Core i7 930 Boxed
Intel Core i7 920
een i7 :omdat deze socket 1366 is ,het laatste serie. dan ben ik toch ook voorzien voor de aankomende jaren
gezien deze processors binnen mijn budget vallen gezien ik ook andere komponenten moet aanschaffen voor het samenstellen.

alvast bedankt,,,

@frankwannet
Van de qvl lijst weet je in ieder geval zeker dat die werken.Die zijn namelijk gestest.Voor zekerheid kies je dat.Maar zoals al gezegd:wil niet zeggen dat andere merken/types niet/nooit zouden werken.[/QUOTE]

theanx,,,,

Laatst bewerkt door een moderator:
De 1155 socket is de nieuwste niet 1366, en een intel core i5-2500k is goedkoper en sneller dan de i7-950

Inderdaad is de 1155 de nieuwste en de snelste momenteel. Ik heb zowel de 1155 als de 1366, maar de 1155 verslaat het 1366 systeem. Echter de laatste kan met Triple-channel overweg.

dank je, alweer wat geleerd.
als ik dan kijk bij de specificaties van i5 2500-k

Memory Specifications
Max Memory Size (dependent on memory type) 32 GB
Memory Types DDR3-1066/1333
# of Memory Channels 2
Max Memory Bandwidth 21 GB/s
ECC Memory Supported No

moet ik dan bij de memory types concluderen dan ik niet hoger dan 1333 kan inprikken

alvast bedankt

Inderdaad is de 1155 de nieuwste en de snelste momenteel. Ik heb zowel de 1155 als de 1366, maar de 1155 verslaat het 1366 systeem. Echter de laatste kan met Triple-channel overweg.

dank je,,,, ben heel wat opgeschoten

Ik heb in mijn systeem met een I5 2500K, momenteel 1375MHz geheugen erin zitten. Denk dat 1600MHz ook kan, maar dan zul je zelf in het Bios het geheugen moeten instellen. Los van je processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan