memory test ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

laddy

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2003
Sinds enige tijd krijg ik in het zwarte opstartscherm na de mededeling "press DEL te enter SETUP" de zin: "; ESC to skip memory test". Als ik geen ESC druk dan wordt het systeem opnieuw gereboot en start dan normaal. Ik weet niet hoe het is ontstaan maar wil er graag vanaf. Wie weet raad ?

Of je interne geheugen wel of niet getest moet worden bij de startup wordt vastgelegd in je BIOS.

De opmerking dat je met ESC de test kunt vermijden of afbreken is slechts bedoeld om je de gelegenheid te geven de in de BIOS opgegeven test te vermijden of af te breken.

Het kan geen kwaad, er wordt gewoon door het systeem gekeken of alle interne geheugen bereikbaar is, kost tien seconden (op zijn hoogst) dus niet echt iets om je druk over te maken.

Wil je er permanent vanaf, dan moet je na opstart op DEL (delete) drukken om in de BIOS menu's te komen en daar zoeken naar de memorytest-at-startup. Die dan met de page-up of page-down toets van yes in no veranderen.

Maar als ik jou was deed ik geen moeite, laat hem maar lekker een paar seconden testen.

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan