Memorystick pro duo defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

denniskbk

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Hallo,

Ik heb een fotocamera met een memorystick pro duo card erin. Op deze kaart staan veel foto's die ik graag terug zou hebben.

Het probleem is dat de foto's niet vanaf de camera gekopieerd kunnen worden. Ik heb in 4 verschillende pc's geprobeerd, en elke keer loopt de pc vast. Ik heb geprobeerd met een kabeltje via de camera, en heb ook geprobeerd de memory card gewoon in een cardreader in een pc te doen, dit maakt geen verschil(de pc loopt steeds vast als ik wat wil kopiëren.

Verder heb ik geprobeerd een aantal recovery programma's te gebruiken maar na een paar % lopen deze ook vast.

Het rare is dat ik de foto's wel kan bekijken als ik de card weer terug in mijn camera stop. Ook kan ik gewoon nieuwe foto's maken met mijn camera, en deze kan ik via de computer er wel af kopiëren.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

alvast bedankt.

Welkom op Helpmij....

Wat je wellicht zou kunnen proberen(geef geen garantie) is het volgende:
Gebruik maken van een ubuntu live cd.Deze branden op cd en daarvan opstarten.Gebruik maken van de live optie en dus niet installeren.
Ubuntu wordt geladen en zou evt de stick kunnen benaderen en dan de foto's naar een schijf van je kunnen zetten.Mij is op die manier ook wel eens gelukt.
http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

Werkt jammer genoeg niet via ubuntu. Hij kopieerd niks. de teller blijft gewoon op 0 bytes staan.

mm jammeerrr:confused:

Zijn ze wel zichtbaar in Ubuntu?
Zijn te niet te slepen naar een andere map??

ik kan de card wel openen nu in ubuntu (loopt niet vast). Maar ik kan de foto's niet openen hij zegt: Could not load image Error interpreting JPEG image file (Not a JPEG file: starts with 0x5b 0x49). Als ik gewoon naar de map toe ga en dan op copy klik en dan plak ergens zie ik wel zon schermpje verschijnen van dat die het wil kopiëren, maar er gebeurd verder niks die blijft gewoon op 0.

Dan moet ik je het verder schuldig blijven.
Hoop voor je dat er nog een mede Helpmij'r komt met een idee.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan