Memorystick wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Wanneer ik mijn memorystick(card) van mijn digitaal fototoestel in de PC prik, gebeurt er niets.
Het is al enige maanden geleden dat ik dit gedaan heb en toen startte automatisch een wizard op, waar ik kon aangeven wat ik wilde doen.
Nu dus niet!

Hoe kan ik mijn memorystick weer lezen?

groet,

Robin
;)

Is dit met alle geheugenkaartjes zo? Zo ja, probeer om je kaartlezer(drivers) eens te de-installeren en vervolgens opnieuw te installeren.

Nee, bij de usb sticks van de twee mp3 spelers van mijn zonen werken ze prima. En waar zitten de drivers om deze opnieuw te installeren? Is dat een standaard driver van xp?

Robin

Een usb-stick is wat anders dan een memory-stick van je camera. Je steekt ze toch niet in dezelfde opening? Werkt de memory-stick nog we'll in je camera? Probeer anders eerst de stick in de camera te formatteren. Heb je nog ergens eesd-card liggen? Doet die het we'll in de pc?

Ben ik weer......eindelijk even tijd.
-de memorycard werkt werkt wel in de camera
-ook na het formatteren van de card, helpt niet
-de memorycard werkt wel op de pc van miijn buurman, hij kan gewoon de bestanden zien

wat kan ik verder doen?

groet,

Robin
:rolleyes:

Het lijkt er dus op dat het in je cardreader zit. Is de cardreader nog wel goed geinstalleerd? Heb je bij Hardwarebeheer gele uitroeptekens of vraagtekens staan? Zat de cardreader al in de pc toen je deze kocht, of heb je die zelf later er in geplaatst? Kijk even of je de driver cd kunt opzoeken. Probeer vervlogens de drivers opnieuw te installeren. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de cardreader stuk is.

Hoi

De pc heb ik zo kant en klaar nieuw gekocht en een cd driver heb ik niet. Wel zo een installatie-cd.
Bij Apparaatbeheer zie ik nergens een uitroep- of vraagteken staan.

Nu moet ik zeggen dat ik ook niet in de lijst herken wat nu de cardreader moet zijn...

groet

Robin
:confused:

Kun je misschien een schermafdruk maken van Apparaatbeheer? Heb je trouwens de mogelijkheid om een ander type geheugenkaart (van iemand anders) te testen? B.v. een SD of MMC.

Goedemorgen Erbicom,

In mijn directe omgeving zou ik niet weten wie een andere geheugenkaartje heeft, misschien mijn buurman, maar die is niet thuis.
Het overzicht van Apparaatbeheer heb ik bijgevoegd.

Robin
:)

Bijlagen

Ik vermoed dan toch dat je reader defect is. Probeer toch eens een ander type geheugenkaart te bemachtigen om te testen. Dan weet je het (bijna) zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan