memorysticks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Wie heeft er al ervaring met het gebruik van USB-memorysticks i.p.v. floppies?

Heeft iemand hiervoor een USB-frontaansluiting ingebouwd en wat zijn de ervaringen hiermee?

Als je de usb memory pen bedoelt,GEWELDIGE dingen en erg handig,ik heb een 64 mb exemplaar,ik gebruik hem voor alles en nog wat.

pen

Ja zoiets bedoel ik, ben alleen een beetje de weg kwijt met al de SD-cards en weet ik veel wat voor media er tegenwoordig allemaal is.

Waar zijn de gouwe ouwe standaards in vredesnaam gebleven?

Maar een usb memory pen is weer wat anders dan al die geheugen kaartjes hoor ,dus vergis je niet.
Van die geheugen kaartjes zijn een stuk of 6 merken en types.
De memory pen kan je gebruiken als vervanging van floppy's zeg maar.

Ze zijn ideaal. Alleen wanneer je veel met w98\ME PC's werkt is het wat lastiger omdat je daar de drivers moet installeren. Bij Windows 2000\XP hoeft dat niet. En een USB frontje in je PC is ook wel zo makkelijk.

Goed adres om er een aan te schaffen is hier

In winXP en win2000 wordt vrijwel alles direct geaccepteerd(zonder drivers) dan is het dus ideaal(Zoals dus al gezegd is). Ik heb een memorystickreader/writer met daarin een memorystick van 32 MB. En die werd alleen onder XP direct geaccepteerd. Het is dan niet zo handig om op bijv een schoolnetwerk de hele tijd drivers down te loaden en te installeren.
Ik gebruik het om verslagen overal mee naar toe te nemen. Deze bestanden zijn soms vrij groot(grafieken en plaatjes) dat past nooit op 1 diskette.
Dan is het echt ideaal.

En wat betreft de standaard, je hebt al multireaders/writers. En was laatst een computer te koop bij de makro die had alle ingangen voor alle kaarten standaard ingebouwd.

Maar rond de 50euro heb je nu 128 MB USB-sticks. (Aldi Makro enz enz) Is z'n geld zeker en vast waard. Wordt wel met de maand goedkoper.

Hoi , ik was een van de boffers die deze pen mocht uitproberen.
dit was zo'n 1.5 jaar geleden .(32 mb)
na een defect (water in app./ wasmachine) een 128 mb gekregen.
dat ik hem bij heb is net zo vanzelfsprekend als mijn portomainee meenemen .
zeker een aanrader .

Laat u mij aub weten als u dit niet ontvangen heeft !!
groetjes geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan